محدودیت‌های سخت کرونایی در شهرضا

اصفهان(پانا) _ وضعیت قرمز شهرستان شهرضا از نظر شیوع کرونا سبب شد که اصناف آن از شنبه یکم آذرماه به مدت دو هفته تعطیل شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت‌های سخت کرونایی در شهرضا

طرح جامع اعمال محدودیت‌ها برای کنترل کرونا با سطح‌بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود. دو روز دیگر طرح جدید دولت برای مهار ویروس‌کرونا وارد مرحله اجرایی می‌شود طرحی که دولت از آن به ‌عنوان تعطیلی فراگیر یاد می‌کند.

هر تصمیمی که در ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود براساس همکاری مردم و دستگاه‌ها در رعایت اصول پروتکل‌ها است و تلاش می‌شود با کاهش تجمعات از میزان شیوع بیماری کاسته شود. هر جا که پروتکل‌های بهداشتی کرونا به درستی رعایت نشده و تجمعات خانگی، دورهمی‌ها و سفرها ادامه داشته، بار بروز بیماری سنگین‌تر شده است و سبب شده که بار ورود به بیمارستان‌ها به قدری سنگین شود که قابل تحمل نیست و در همه کشورها برای کاهش این بار سنگین محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

شهرستان شهرضا نیز که چند ماهی است وضعیت آن به قرمز و حتی فراتر از آن به سیاه تبدیل شده است شامل اعمال محدودیت‌ها شده است و اصناف آن از شنبه یک آذرماه به مدت دو هفته تعطیل هستند. امید آن که با اجرای این طرح در قطع زنجیره ویروس کرونا مؤثر باشد البته این مسئله نیاز به همراهی مردم و لغو سفرها نیز دارد.

آمار ابتلا، بستری و مرگ در شهرضا بسیار افزایشی است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت شهرضا، حجت الله تنهایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرضا اظهار کرد: شهرستان شهرضا وضعیت خوبی از نظر ابتلا به کرونا ندارد آمار نشان می‌دهد وضعیت ابتلا، بستری و مرگ در شهرضا در سه هفته آبان ماه بسیار افزایشی بوده است و اگر همین طور پیش برود بدترین حالت مرگ و بستری در بیمارستان را خواهیم داشت.

حجت‌الله تنهایی با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان به ویژه در بخش بیمارستان نفس‌گیر است گفت: در دو بیمارستان شهرستان در قسمت کرونا در یک روز 130 بیمار بستری داشته‌ایم. در یک هفته 475 بیمار به صورت سرپایی و بستری نمونه‌گیری کردیم که 370 بیمار کرونا مثبت شدند.

وی بیان کرد: در یک روز 17 بیمار جدید با علایم کرونا در بیمارستان بستری شدند و متوسط بستری یک روز در حد 90 نفر بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه بیمارستان صاحب الزمان (عج) 40 تخت و 7 تخت آی سی یو دارد که در این مدت 100 درصد پر بوده است گفت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) 250 تخت بستری دارد که یک قسمت از بیمارستان را برای بیماران کرونایی جداسازی کرده‌ایم و اگر این طور پیش برود کل بیمارستان کرونایی می‌شود.

بیماران نیازمند به اکسیژن در بیمارستان بستری هستند

وی با اشاره به اینکه 10 تخت آی‌سی‌یو در بیمارستان امیرالمومنین (ع) پر است و هیچ شهرستانی هم‌تراز شهرضا نیست که این تعداد تخت آی‌سی‌یو داشته باشد، بیان کرد: بیماران 100 درصد نیازمند اکسیژن در بیمارستان بستری هستند.

تنهایی با بیان اینکه تعداد زیادی از پرستاران مریض شدند و در یک هفته نزدیک 30 نفر از پرسنل بهداشت و درمان در مرخصی استعلاجی کرونا هستند، تصریح کرد: ریزش‌های درمانی بسیار است و از شهرستان‌های مجاور پرستار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه ثابت شده بر اثر تغییرات ژنتیکی ویروس 10 برابر مسری‌تر شده است، افزود: با یک ویروس وحشی روبه‌رو هستیم و بعضی از افراد این شرایط را درک نمی‌کنند، ویروس کرونا به صورت حباب خانوادگی همه را درگیر می‌کند، پیچیدگی این ویروس سبب شده یک نفر چند بار این بیماری را بگیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با تاکید بر اینکه با وضعیت اقتصادی سخت مجبور هستیم اصناف را تعطیل کنیم خاطرنشان کرد: هدف‌مان حفظ سلامت مطلوب مردم است، در شرایط خاصی هستیم و چند راه داریم تا دو اتفاق بیفتد نخست اینکه زنجیره انتقال کم شود و دوم فرصت نفس کشیدن را به کادر بهداشت و درمان بدهیم تا تاب‌آوری‌شان بیشتر شود.

شهرضا در استان اصفهان جزو شهرستان‌های پربیمار است

وی با بیان اینکه بیماری نفس‌گیر شده است، بیان کرد: شهرضا در استان اصفهان جزو شهرستان‌های پربیمار است، اصناف باید در طرح تعطیلی مشاغل به کمک شبکه بهداشت و درمان بیایند.

تنهایی با بیان اینکه مطابق با پروتکل کشوری این طرح اجرا می‌شود، بیان کرد: در طول اجرای طرح، کنترل شغلی با بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و مسئول اتحادیه‌ها است.

وی با بیان اینکه هر جایی که صنف موردی را به عنوان تخلف شغلی گزارش دهد، مساوی با تهدید علیه سلامت عمومی است و جریمه سنگین پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: مدت زمان تعطیلی کامل از صبح روز شنبه به مدت دو هفته است و تمام مشاغل به جز گروه شغلی یک شامل نانوایی‌ها، میوه و تره‌بار، گوشت و مرغ و ماهی و لبنیات و سوپر مواد غذایی و رستوارن و فست فود فقط به صورت بیرون بر تعطیل هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر باز است ادامه داد: مشاغل خدماتی که به اتومبیل مربوط می‌شود باید حداقل تجمع‌ها را داشته باشیم. با یک برنامه دقیق که صنف مطلع شود کشیک شغلی گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در گروه ساختمان و مصالح فروش و لوازم بهداشتی و ساختمانی باید کشیک گذاشته شود، افزود: در بخش تعمیرات ضروری، لوازم خانگی و تعمیرات موبایل به صورت محدود در چند خیابان باز هستند اما خرید و فروش موبایل نباید باشد.

تنهایی با تاکید بر اینکه صنف گل فروش، آکواریوم و پرنده فروش باید تعطیل باشند و فقط برای رسیدگی می‌توانند تا ساعت 9 صبح باز باشند گفت: مردم و اصناف باید رعایت کنند تا در این مدت بتوانیم ویروس کرونا را به حداقل برسانیم.

بیش از 50 درصد ابتلا در شهرضا به خاطر دورهمی‌ها است

فرماندار شهرضا با تقدیر از اصناف شهرضا در همراهی با دستورالعمل‌های ستاد کرونای شهرستان شهرضا گفت: شهرضا دارای تاریخ و پیشینه است و بازاریان آن به رعایت عدل و انصاف در کل کشور مشهور هستند با این پیشینه با استفاده از توان خود اصناف این طرح را در شهرضا اجرا می‌کنیم.

ناصر اسدی با بیان اینکه ویروس جهش پیدا کرده است و بسیار مسری شده است، افزود: بهترین راهکار پیشگیری با ماسک، شستن دست و تجمع نکردن است، در شهرستان شهرضا به خاطر شرایط درمانی تاکنون توانسته‌ایم جوابگوی بیماران باشیم و این به خاطر زحمات کادر درمان و بهداشت است.

وی بیان کرد: شهرضا با 9 هزار و 160 واحد صنفی به نسبت جمعیت بیشترین واحد صنفی را در کشور دارد به ازای هر 15 نفر یک واحد صنفی داریم. این نُرم در کشور 28 نفر است و دو برابر نُرم کشور واحد صنفی در شهرضا است و به همین دلیل انصاف آن از شهرستان‌ها و استان‌های اطراف برای خرید به بازار شهرضا مراجعه می‌کنند بنابراین خود اصناف در معرض خطر هستند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه بیش از 30 هزار نفر جمعیت شهرضا ارتزاق‌شان از طریق بازار است، افزود: مقرر شده دولت بسته‌های حمایتی برای کسانی که درآمد مشخصی ندارند اعلام کند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد ابتلا در شهرستان شهرضا به خاطر دور هم جمع شدن‌ها است ادامه داد: این فضا باید در شهرضا کنترل شود، هزینه‌های درمان کرونا برای دولت سرسام‌آور است، هزینه بیمار کرونایی در بیمارستان خصوصی حدود 50 میلیون تومان می‌شود.

اسدی بیان کرد: به گفته وزیر بهداشت و درمان داروهایی که در اوایل کرونا برای تامین آن به شدت به خارج از کشور محتاج بودیم امروز در مراکز داروسازی ما تولید و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد از شروع کار واردکننده بودیم و در حال حاضر به یک کشور صادرکننده تبدیل شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم بتوانیم واکسن کرونا را در کشور تولید کنیم، افزود: حفظ سلامت خود و خانواده خود و جامعه بسیار مهم است، دنیا درگیر این بیماری است، سلامت مردم در اولویت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار