شهرضا وضعیت خوبی از نظر ابتلا و مرگ کرونا ندارد

اصفهان(پانا) _ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا اعلام کرد انارفروش‌ها، شهرضا را به یک کانون و پخش آلودگی ویروس و ورود ویروس‌های وحشی تبدیل کرده‌اند و اگر ساماندهی نشوند فاجعه به بار می‎آید.

کد مطلب: ۱۱۳۶۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شهرضا وضعیت خوبی از نظر ابتلا و مرگ کرونا ندارد

نه ماه از شیوع کرونا در کشورمان گذشت، اما هر چه می‌گذرد این ویروس اوج گرفته و سبب شده آمار ابتلا و مرگ و میر افزایش یابد. هنوز واکسن موفقی که این بیماری را مهار کند تولید نشده است و تنها راه پیشگیری از این ویروس ماسک‌زدن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که بارها مسئولان بهداشتی تذکر داده‌اند اما هستند کسانی که با برپایی‌ جشن‌های عقد و عروسی و مراسم ترحیم و دورهمی‌های خانوادگی هم جان خود و هم جان دیگران را به خطر می‌اندازند. کما اینکه مراسم‌های این ‌چنینی سبب مرگ بسیاری از افراد شده است و خانواده‌ها را داغدار کرده است.

شهرستان شهرضا نیز چند ماهی است که در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد و ابتلا و مرگ و میر آن افزایش پیدا کرده است. در کنار این موارد باید به فصل فروش انار نیز در شهرضا اشاره کرد که دغدغه‌ای برای بهداشت و درمان و مدیریت شهرستان شده است و مراجعه شهروندان از شهرستان‌ها و استان‌های اطراف برای خرید انار به افزایش آمار ابتلا به کرونا در شهرضا دامن زده است. این اتفاق سبب شد که مسئولان شهرستان انارفروشان شهرضا را ساماندهی کنند.

شرایط موجود نشان از رعایت نکردن پروتکل‌ها است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت شهرضا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه شهرضا بالاترین آمار بستری را نسبت به همه دوران کرونا دارد و بیماران در دو بیمارستان شهرستان بستری هستند اظهار کرد: هر دو آی سی یو بیمارستان‌های شهرستان شهرضا در اشغال بیماران کرونایی است.

حجت‌اله تنهایی با بیان اینکه روزانه 120 مراجعه‌کننده سرپایی در قسمت بهداشت و 3 برابر این آمار به مراکز خصوصی برای تست کرونا مراجعه می‌کنند افزود: هر گونه علائم بیماری کرونا مساوی است با کرونا تا خلافش ثابت شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 درصد از تست‌های کرونا مثبت می‌شود، گفت: بیماریابی در شهرضا و تعداد نمونه‌ها و مثبت‌ها بیشتر شده است. در بیمارستان به دلیل افزایش تعداد بیماران از میزان مراقبت‌های پزشکی و پرستاری کاسته می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه وقتی پروتکل‌ها رعایت نشود بیماری افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد: شرایط موجود در شهرستان شهرضا حاکی از رعایت نکردن پروتکل‌ها و لجبازی گروه‌های مختلف با بحث‌های سلامت و بهداشت است.

بستری بیش از 90 نفر در بیمارستان‌های شهرضا در اثر کرونا

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 نفر در بیمارستان‌های شهرضا در اثر کرونا بستری هستند خاطرنشان کرد: ثابت شده که در هفته اول بعد از حضور در جمع و جماعت علائم مختصری بروز می‌کند در هفته دوم شرایط به شکلی می‎شود که فرد به بیمارستان مراجعه می‌کند و در هفته سوم بستری می‌شود و در هفته چهارم مرگ اتفاق می‌افتد.

تنهایی با تاکید بر اینکه دیر مراجعه کردن و انکار بیماری یکی از دلایل افزایش مرگ است خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شهرستان شهرضا آمار ابتلا، مرگ و بستری این شهرستان جزو شهرستان‌های بحرانی محسوب شد و از 14 آبان‌ماه به مدت 10 روز مشاغل غیرضروری به استثنای مواد غذایی، پروتئینی، میوه‌فروش و غذاهای بیرون‌بر تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه شرایط شهرستان شهرضا با سایر شهرستان‌ها به دلیل فروش انار متفاوت است، عنوان کرد: انارفروش‌ها، شهرضا را به یک کانون و پخش آلودگی ویروس و ورود ویروس‌های وحشی تبدیل کرده‌اند و اگر ساماندهی نشوند فاجعه به بار می‎آید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه ساماندهی انار مساوی است با پیشگیری از کرونا افزود: اگر انارفروشان در شهرضا ساماندهی نشوند سایر برنامه‌ها و محدودیت‌ها تاثیر نخواهد داشت؛ اقدامات محدودکننده ترافیک در امامزاده شاهرضا و کنترل دست‌فروشان باید انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر انارفروشان ساماندهی نشوند در آذرماه بیمارستان شهرضا از بیماران کرونایی منفجر می‌شود، بیان کرد: شهرستان شهرضا وضعیت خوبی از نظر ابتلا و مرگ ندارد.

تنهایی با تاکید بر اینکه ماسک زدن‌ به تنهایی در جمع و جماعت از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی‌کند و ماسک‌زدن بدون فاصله‌گذاری اجتماعی مساوی است با کرونا گفت: شهرضا از نظر تعداد افراد مثبت شناسایی شده در 100 هزار نفر جمعیت در استان اصفهان رتبه چهارم را دارد.

وی با بیان اینکه هر چه زودتر بیمار را شناسایی کنیم و بیمار زودتر به قرنطینه خانگی برود سبب کاهش زنجیره و انتقال می‌شود، ادامه داد: ماسک‌ زدن نباید به ما اطمینان خاطر کاذب بدهد که هر جایی و در حرکت جمعی برویم مصون هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به دورهمی‌های خانوادگی گفت: در یک ماه گذشته شواهد گرفتاری حباب‌های خانه و خانواده در ابتلا و بستری بسیار زیاد شده است.

وضعیت شهرضا نباید همانند سمیرم شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا در این باره گفت: اداره اوقاف باید گشت مستمر را در امامزاده شاهرضا فعال کند و به صورت مستمر به دست‌فروشان و انارفروشان تذکر دهد و اگر در غرفه‌های انار رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشت انجام نشود، غرفه بلافاصله پلمب شود.

امیرحسین رزاززاده با بیان اینکه در حوزه برون‌شهری نیز باید انارفروشان غرفه‌بندی شوند بیان کرد: پلیس راه با خودروهایی که در کناره جاده انار می‌فروشند باید برخورد و خودرو را به پارکینگ منتقل کند.

وی تصریح کرد: در روستاها از شهرهای دیگر مستقیم می‌روند از باغات انار خرید می‌کنند که باید دهیاران این وضعیت را ساماندهی و فروش انار را غرفه‌بندی کنند، سمیرم به علت سیب ‌چینی وضعیت آن سیاه شده است و نباید این اتفاق در شهرضا رخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار