ساری، آمل و بهشهر در آستانه تعطیلی کرونایی

مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در این سه شهر تعطیل می‌شود

ساری (پانا) - از اول آذر تعطیلی دوهفته‌ای مشاغل گروه 2، 3 و 4 در سه شهر ساری، آمل و بهشهر با وضعیت قرمز و مشاغل گروه 3 و 4 در سایر شهرهای استان آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ساری، آمل و بهشهر در آستانه تعطیلی کرونایی

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر ماه در شهرهای استان بنا به وضعیت قرمز، نارنجی آن‌ها به اجرا در‌می‌آید و بر اساس آن، تمامی مشاغل به جز سطح یک در شهرهای با وضعیت قرمز تعطیل می‌شود و در شهرهای با وضعیت نارنجی نیز این محدودیت‌ها برای مشاغل سطح سه و چهار اعمال می‌شود در حالی که مشاغل سطح یک و دو تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت خواهند داشت.

در استان مازندران در حال حاضر شهرهای آمل، بهشهر و ساری در وضعیت قرمز کرونایی و سایر شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی این خودروها در هر ۲۴ ساعت مبلغ ۵٠٠ هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز در هر ۲۴ ساعت مبلغ یک میلیون تومان اعمال قانون خواهند شد. ورود و خروج وسایل نقلیه غیربومی به شهرهایی با وضعیت زرد عادی بوده و در صورت ورود وسایل نقلیه بومی شهرهای با وضعیت زرد به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز این خودروها نیز اعمال قانون می‌شوند. این محدودیت شامل خودروهای امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر نمی‌شود.

ممنوعیت‌های تعیین شده برای کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آنها با محل کار آن‌ها در یک نقطه قرار ندارد، افرادی که نوبت عمل جراحی دارند و افرادی که دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر تعیین شده می‌باشند با ارائه مدارک مثبته شامل نخواهد شد.

سایر خودروهایی که دارای ممنوعیت تردد نیستند، برای تردد در شهرهای فاقد کنارگذر و یا کمربندی از معابر شهری ویژه که برای این منظور در نظر گرفته شده بدون هرگونه توقف در طول مسیر اقدام کنند.

اعمال این قوانین فقط ویژه مبادی ورودی شهر‌های قرمز و نارنجی بوده و هیچگونه اعمال قانونی در خروجی شهرها صورت نمی‌پذیرد.

برابر ابلاغیه صادره از سوی قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا، اعمال این قوانین فقط ویژه مبادی ورودی شهر‌های قرمز و نارنجی بوده و هیچگونه اعمال قانونی در خروجی شهرها صورت نمی‌پذیرد. افرادی که به دلایل مختلف نیاز مبرم و ضروری به تردد در این شهرستان‌ها دارند می‌توانند با مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به دریافت مجوز تردد اقدام کنند.

اما تکلیف رده‌های شغلی از اول آذرماه به این صورت خواهد بود:

گروه‌های شغلی ۱: یعنی بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی‌ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی، پمپ بنزین و... به هیچ وجه نباید تعطیل شوند و رده شغلی ۲ و ۳ و ۴ زمانی که یک شهر در وضع قرمز باشد تمامی این مشاغل تا دو هفته تعطیل خواهند بود.
در طرح محدودیت‌های جدید کرونایی؛ رستوران‌ها فقط به صورت بیرون‌بر اجازه فعالیت خواهند داشت.

گروه‌های شغلی ۲: عبارتند از پاساژ، مراکز خرید و مال‌ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی‌ها، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون‌بر باشد می‌توانند باز باشند، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی‌فروشی‌ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی‌ها، پارچه‌فروشی‌ها، عکاسی‌ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده‌سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت‌افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ هستند.

گروه‌های شغلی ۳: شامل دانشگاه‌ها، مدارس، زبان‌سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، استخر‌های سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ‌ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری جزو گروه ۳ شغلی است.

گروه‌های شغلی ۴: شغل‌هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه‌روزی، کافه و قهوه‌خانه‌ها ممنوع است.

هم اکنون حدود ۷۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند که ۱۹۲ نفر از این بیماران به دلیل وضعیت بد جسمی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار