مینایی پور خبر داد

اجرای اولین مرحله از آموزش حقوق اطفال و نوجوانان به معلمان

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان به جزئیات بیشتر برگزاری اولین مرحله از آموزش حقوق اطفال و نوجوانان به معلمان پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای اولین مرحله از آموزش حقوق اطفال و نوجوانان به معلمان

به گزارش روابط عمومی حوزه زنان آموزش و پرورش، اولین دوره آموزش حقوق اطفال و نوجوانان به معلمان با تلاش و همت حوزه زنان آموزش و پرورش با همکاری قوه قضائیه و به میربانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در حال برگزاری است.

در همین راستا فرحناز مینایی پور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان به جزئیات بیشتر از این دوره آموزشی پرداخت.

مینایی پور گفت: در ادامه آموزش حقوق به دختران دانش آموز در سال های گذشته و در راستای اجرایی کردن لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، حوزه زنان آموزش و پرورش اقدام به همکاری با قوه قضائیه در برگزاری دوره ها و کارگاه های تربیت مدرس و مربی کرده است.

وی ادامه داد: اولین مرحله این همکاری با برگزاری کارگاه آموزشی ویژه معلمان شهر تهران به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با عنوان حقوق اطفال و نوجوانان با تاکید بر پیشگیری از بزه کاری انجام شده است.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: بعد از ابلاغ لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان از طرف دولت حوزه زنان آموزش و پرورش با همکاری قوه قضائیه اقدام به برنامه ریزی برای آموزش حقوق به زنان و معلمان فرهنگی کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط و اتفاقات ناگوار در گذشته که بر اثر عدم آگاهی دانش آموزان و اولیای آنان از قوانین و لوایح حمایتی موجود رقم خورده است، حوزه زنان آموزش و پرورش را بر آن داشته تا با جدیت بیشتر و با برنامه ریزی صورت گرفته در ادامه این کارگاه اقدام به آموزش کلیه معلمان کشور از طریق فضای مجازی و سامانه lms در قالب دوره های آموزشی ضمن خدمت بپردازد.

در ادامه این دوره هادی مدیرکل تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضائیه گفت: در این لایحه برای دستگاه های مختلف وظایفی تهیه شده است که در قسمت وظایف آموزش و پرورش آمده است که این دستگاه موظف است تا زمینه های آموزش برای معلمان، مدیران و کلیه کادر اداری را در خصوص آموزش حقوق کودکان و نوجوانان فراهم کند. آموزش و پرورش اولین دستگاهی است که اقدام به انجام این وظیفه مهم کرده است.

شایان ذکر است که این دوره با حضور لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، هادی مدیرکل تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضائیه، بارانی معاون پیشگیری سازمان تعزیرات و کاظمی مدیرکل بهبود روش معاونت راهبردی قوه قضائیه به مدت ۳ روز از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه در محل خانه معلم آموزش و پرورش شهر تهران در حال برگزاری است.

امید است که بتوانیم با برگزاری این دست از کارگاه ها و دوره های آموزشی منجر به آگاهی تمامی دانش آموزان و اولیای آنان به قوانین و لوایح حمایتی موجود در خصوص خود شده و گامی موثر در راستای اتمام و یا به حداقل رساندن اتفاقات ناگوار در جامعه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار