مینایی پور خبر داد

آماده سازی دانش‌آموزان دختر برای فعالیت‌های اجتماعی

تهران (پانا) - سومین جلسه آموزشی و توجیهی طرح افزایش مشارکت‌های اجتماعی دختران با حضور مشاوران امور زنان ادارات کل استان‌ها، تسهیگران و مربیان مجری این طرح به صورت آنلاین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آماده سازی دانش‌آموزان دختر برای فعالیت‌های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی حوزه زنان آموزش و پرورش، سومین جلسه آموزشی و توجیهی طرح افزایش مشارکت های اجتماعی دختران با حضور مینایی پور مشاور امورزنان وزیر آموزش و پرورش و پاشایی کارشناس حوزه مشارکت های وزارت ورزش و جوانان یکشنبه 9 آذرماه از ساعت 14 تا 15عصر بصورت پخش زنده در کانال کشوری طرح افزایش مشارکت های اجتماعی در شبکه شاد برگزار شد.

در این جلسه مجازی مینایی پور مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید هسته ایی دکتر فخری زاده، به بیان فرآیند اجرایی طرح افزایش مشارکت های اجتماعی پرداخته است.

وی عنوان کرد با اجرای این طرح در مدارس کشور ضمن شناسایی استعداد ها، شاهد رشد و پرورش دانش آموزان دختر توانمند و علاقمند در این حوزه خواهیم بود و این دانش آموزان از اکنون با موضوع مشارکت اجتماعی در فعالیت های مختلف جامعه آشنا شده و به تمرین می پردازند.

وی گفت این فرصتی است برای آشنایی دانش آموزان با موسسات مردم نهاد و NGOهای مردمی که از اکنون بتوانند با نحوه تشکیل این گروه ها و فعالیت های آنان در جامعه آشنا شده و در واقع آمادگی لازم را پیدا کنند تا در آینده نزدیک بتوانند به عنوان یکی از اعضا در این گروه ها به فعالیت های عام المنفعه بپردازند.

مینایی پور در این جلسه تاکید کرد که میزان مشارکت و فعالیت های اجتماعی در جامعه با آموزش دانش آموزان قطعا افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد و ما باید از اکنون دانش آموزان را برای فعالیت های اجتماعی آینده آماده سازیم.

وی همچنین از چگونگی انجام و اجرای این طرح و فرآیند آن در مدارس به نکات مهمی اشاره کرد و مراحل اجرایی این طرح از ابتدا تا پایان در مدارس را برای مربیان و مجریان حاضر در جلسه تشریح کرد.

وی در پایان صحبت های خود به سوالات مهم ارسالی از طرف مجریان طرح در جلسه را پاسخ داد.

در ادامه این جلسه پاشایی از کارشناسان ارشد حوزه مشارکت های وزارت ورزش و جوانان نیز به بیان اهمیت موضوع مشارکت های اجتماعی پرداخت و نیز به مقایسه ایی از میزان توجه به موضوع مشارکت اجتماعی کشور ما با سایر کشور ها اشاره کرده است.

پاشایی در ادامه به چگونگی انجام این طرح و مزایای آن اشاره کرده و این اقدام از طرف آموزش و پرورش را اقدامی مهم و تاثیرگذار در آینده برشمرد و تاکید کرد که مدارس بهترین مکان برای آموزش افزایش مشارکت های اجتماعی می باشد وآموزش و پرورش بهترین فرصت آموزش برای دانش آموزان را در اختیار دارد.

شایان ذکر است که این طرح در سه مرحله آموزش تسهیلگران و مدرسان کشوری، آموزش مربیان استانی و در نهایت اجرا در سطح مدارس در حال پیگیری است و براساس شیوه نامه ارسالی هر مدرسه می تواند 3 تا 5 گروه 8 الی 12 نفره از دانش آموزان را تشکیل دهد و این طرح شامل حال اولیای همان دانش آموزان نیز است.

در مجموع حدود 11000 هزار نفر از تسهیلگران، مربیان، دانش آموزان و اولیای آنان در این طرح شرکت کرده و آموزش می بینند و محتوای آموزشی این طرح نیز در قالب دو کتاب تدوین و در اختیار استان ها قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار