معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

اعلام آمادگی ٩۵٠ پایگاه به منظور اجرای طرح غربالگری

تبریز(پانا) - نشست خبرى هفته بسیج در سپاه عاشورا تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی ٩۵٠ پایگاه به منظور اجرای طرح غربالگری

سرهنگ پاسدار، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در خصوص هفته بسیج گفت: امسال هفته بسیج با عنوان بسیج پیشرو خدمت و امید آفرینی نام گذاری شده است و با توجه به شرایط ویژه کرونایی، برنامه ها از طریق فضای مجازی و رسانه ها اجرا می شود.
وی با بیان اینکه بسیج خدمات و فعالیت های زیادی در ایام کرونا ارائه کرده است، ادامه داد: بسیج در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارد و از اسفند سال گذشته دو مرحله رزمایش کمک مومنانه برگزار شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا افزود: 41 عنوان اولویت دار، 72 برنامه شاخص و 1422 برنامه عمومی قرار است در سطح استان اجرا شود. هم اکنون 417 هزار و 162 بسته معیشتی، تولید شده و در اختیار خانوار هایی که توسط مساجد و کارگاه های مقاومتی شناسایی شده اند، قرار داده شده است.
وی ادامه داد: با تلاش عوامل بسیج به ویژه در ماه های محرم و صفر، 477 هزار و 600 پست غذای گرم به خانوار ها توزیع گردیده است.
همچنین 41 هزار و 500 بسته لوازم التحریر و 81 هزار و 180 بسته بهداشتی شامل ماسک و ضدعفونی توزیع شده است و 124 کارگاه تولید ماسک راه اندازی و 4میلیون و 875 هزار ماسک رایگان در میان مردم توزیع شد.
گل محمد زاده در ادامه صبحت هایش گفت: بسیج 10 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را آزاد و 252 سری جهیزیه و 105 دستگاه به کودکان نیازمند اهدا کرده است.
وی با اشاره به مرحله سوم کمک های مومنانه و برنامه ریزی های این دوره گفت: 50 هزار بسته معیشتی در روز 5 آذر، قرار است در میان مردم توزیع شود. همچنین 468 سری جهیزیه اهدا و 200 واحد مسکونی برای محرومین احداث خواهد شد.
وی اشتغال زایی را از دغدغه های مهم مردم و بسیج دانست و اظهار کرد: برای دو هزار و 200 نفر با اعتبار 77 میلیارد تومان اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد. در بحث صنعت و کشاورزی و با توجه به سال رونق تولید ملی، افرادی که خواهان شغل هستند می توانند به بسیج سازندگی مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: گروه های جهادی حضوری فعال در مبارزه با کرونا دارند و ما تاکنون هشت هزار و 607 گروه فعال و دارای فعالیت به کار گرفته ایم.
معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا در خصوص طرح تکمیلی غربالگری سخن گفت: تاکنون با دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی داشته ایم و در سطح استان در این زمینه از 8 درصد به 94 درصد رسیده ایم به طوری که استان آذربایجان شرقی بعد از استان فارس در رتبه دوم طرح غربالگری قرار دارد. بیش از 950 پایگاه برای کمک به بسیج در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.
گل محمد زاده در پایان افزود: دلیل عدم ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، دستورالعمل های بهداشتی است ولی ضدعفونی هوشمند را انجام می دهیم. اگر ستاد مبارزه با کرونا دوباره درخواست کند انجام ضدعفونی ها دوباره انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار