مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

سند تحول بنیادین بر ترویج فرهنگ نورانی نماز در سطح مدارس تاکید ویژه دارد

شهرری(پانا)- اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز-خانه-مدرسه-مسجد» در ناحیه یک شهرری با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه و رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل شهرستان‌های تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین بر ترویج فرهنگ نورانی نماز در سطح مدارس تاکید ویژه دارد

اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز-خانه-مدرسه-مسجد» در ناحیه یک شهرری به صورت ویدیوکنفرانس بصورت پخش زنده برای مدیران مدارس و معاونین پرورشی ناحیه یک ری در فضای مجازی اجرا شد.
محسن نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری با تاکید بر اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس منطقه اظهار کرد: شیوه‌‌نامه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز وزارت آموزش وپرورش، و سند تحول بنیادین بر بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی نماز در سطح مدارس تاکید ویژه دارد. به همین دلیل در راستای توسعه و ترویج تعالی و فرهنگ اسلام یکی از برنامه‌های اساسی و جدی آموزش و پرورش در حوزه‌های دینی مذهبی اجرای تخصصی ویژه ‌برنامه‌های واحد قرآن، عترت و نماز است.
او ادامه داد: ائمه معصوم(ع) از اهمیت نماز در دین صحبت‌های بسیاری کرده‌اند و همواره به انسان‌ها آموخته‌اند که اولین چیزی که در روز قیامت از او سوال می‌شود در مورد نماز است. امام حسین علیه‌السلام در روز کربلا ابتدا نماز به پا داشت و سپس به میدان جنگ رفت.
نوروزیان فرصت خانه‌نشینی دانش‌آموزان در ساعات آموزشی از بعد همراهی خانواده‌ها با آنها را مغتنم دانست و این ایام را زمان مناسبی جهت هم‌سوتر کردن فرزندان در آموزش فرهنگ نماز و اصول دین در کنار اعضاء خانواده دانست و عنوان کرد که، این مساله چیزی از ارزش و اهمیت وظایف مربیان تربیتی در مدارس در زمینه ترویج فرهنگ دینی کم نمی‌کند.
همچنین حجت‌الاسلام‌ حلواییان در این مراسم در رابطه با برپا داشتن نماز گفت: ما نتوانسته‌ایم آنطور که باید ذوق و اشتیاق نماز را در دل مخاطب نوجوان و جوان ایجاد کنیم، چرا که نمازی که از روی ذوق و شوق نباشد، چندان بهره‌ای نخواهد داشت.

وی ضمن بیان سخنانی اظهار کرد: بوجود آوردن نیاز در جوانان و نوجوانان به ارتباط با خداوند، سرآغاز اشتیاق به نماز است.

حلواییان ترغیب جوانان به ادبیات غنی و شعر شاعرانی چون سعدی و حافظ را سرمنشا بوجود آوردن شوق به تجلی خداوند و برانگیزاننده آنها برای ارتباط با معبود دانست که می‌تواند نیاز به اقامه نماز را در آنها بوجود آورد.
در پایان این مراسم از نفرات برتر مسابقات قرآن، عترت و نماز و مسابقات تولید محتوا واحد قرآن در سال گذشته تقدیر و تشکر شد.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار