برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش ورامین

ورامین(پانا)- کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، هدف از برگزاری نمایشگاه را آگاهی‌بخشی در زمینه نقش آفرینی دانش‌آموزان در وهله اول و اولیا در گام دوم در انتخاب آگاهانه، عقلانی، مسئولانه و اختیاری فرآیند زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آنان دانست.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش ورامین

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، بهناز ابراهیمی کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این رابطه گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه آگاهی‌بخشی در زمینه نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در وهله اول و اولیا در گام دوم در انتخاب آگاهانه، عقلانی، مسئولانه و اختیاری فرآیند زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آنان است.

در این نمایشگاه سعی در آموزش افرادی خود ارزیاب، مسئول و پاسخگو نسبت به نظارت و ارزیابی بیرونی و درونی شده است. پوسترهایی با هدف تعمیق مهارت "خویشتن‌داری" و "قدرت نه گفتن" که از بارزترین ابزارهای مصونیت در برابر اعتیاد است در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

همچنین با ارائه خدمات مشاوره‌ای - تربیتی که در راهکار 3-7 سند تحول بنیادین، مبنی بر افزایش سلامتی جسمی و روانی دانش آموزان تصریح شده است؛ به آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان از اعتیاد و اثرات آن بر زندگی فردی و اجتماعی، از طریق آشنایی با تهدیدهای ناشی از آن پرداخته شده است.

ابراهیمی افزود: در این نمایشگاه به والدین و دبیران و دانش‌آموزان کتاب‌هایی در این راستا هدیه شد و به منظور تعامل با دانش‌آموزان از آنها خواسته شد راه حلهای پیشنهادی خود را برای پیشگیری از اعتیاد بیان کنند.

بهناز ابراهیمی همچنین از به نمایش گذاشتن داستان تصویری با موضوع "نقش گروه همسالان در انحراف و هدایت فرد" و برگزاری فاز جانبی نمایشگاه در فضای مجازی خبر داد، که در آن دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی به تولید محتوا در این حوزه و ارسال آن به نمایشگاه می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار