رمضانی: جشنواره دانایی توانایی می‌خواهد فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم جا بیافتد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در آیین رونمایی از پنجمین پوستر دانایی توانایی بر همراهی خیرین برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم به همت جشنواره دانایی توانایی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: جشنواره دانایی توانایی می‌خواهد فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم جا بیافتد

علی رمضانی در این مراسم گفت: امروز اختتامیه چهارمین دوره جشنواره دانایی توانایی است که سال گذشته در آبان ماه کلید زده شد، در کانون مفتح شهر تهران درحال انجام است. این کار مهم نتیجه تلاش شبانه روزی تیم جشنواره دانایی توانایی است که کار بزرگی انجام دادند. این جشنواره با حضور و مشورت اساتید در حال انجام است و کمک می کند تا کتاب هایی که در حوزه کودک و نوجوان تولید می شود به دانش آموزان برسد و درواقع کتاب های مهم انتخاب می شود.

رمضانی گفت: این جشنواره در وزارت آموزش و پرورش به مرحله ای از کتابخوانی رسیده که برخی تالیفات حوزه کودک و نوجوان به تایید تیم داوری دانایی توانایی می رسد و در ابتدای کتاب این موضوع اشاره می شود.

وی افزود: 50 هزار نمایشگاه بصورت تخصصی برای مخاطبین خاص مان است؛ شاید تنها جشنواره ای است که وجود دولتی ندارد. بیش از 200ناشر در این حوزه کار می کنند و از همین جا از خیرین و وزارت ارشاد می خواهم اگر اعتقاد دارند که فرهنگ مطالعه در دانش آموزان باید جا بیافتد این جشنواره را یاری کنند. ما می خواهیم فرهنگ کتاب خوانی در مناطق محروم جا بیافتد. کارهایی هم انجام شده از جمله طرح اپلیکیشن کتاب و کتابخوانی را داریم که بتوانیم کتاب های خوب را در اختیار دانش آموزان بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار