معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

هیچ نقطه ای در سیستان و بلوچستان امن و سفید نیست

۱۳ مرکز غربالگری کرونا در استان فعال است

زاهدان (پانا) _ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت اعلام رنگ بندی شهرهای استان به منزله امن بودن بعضی نقاط نیست.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هیچ نقطه ای در سیستان و بلوچستان امن و سفید نیست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی با بیان اینکه بعضی شهرهای استان بر اساس تعداد آمار مبتلایان به قرمز، نارنجی، زرد و سبز نام برده می شود، اظهار کرد: این رنگ بندی صرفا برای هشدار و آگاهی بخشی است و نمی توان گفت که بقیه شهرها که سفید اعلام شده امن هستند.

وی افزود: از تمام ظرفیت حوزه بهداشت برای پیشگیری از وقوع موارد جدید بیماری استفاده خواهیم کرد و در شرایط فعلی از همه نهادهای مرتبط و همه اقشار مردم انتظار همکاری جدی داریم تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم‌.

معاون بهداشت دانشگاه نظارت ویژه و دقیق دستگاه های متولی را در جهت پیشگیری و انتقال این ویروس را خواستار شد و ادامه داد: با مداخلات محله محور و همراهی و همکاری بسیج، گروه های جهادی و داوطلبین سلامت امیدواریم بتوانیم آموزش های پیشگیری و درمان کرونا ویروس را به در منازل مردم برسانیم و با همکاری همه این مرحله از اپیدمی کرونا را با کمترین آسیب به پایان برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه مراکز 16 ساعته نقش کلیدی در مدیریت اپیدمی را داشته است تصریح کرد: هم اکنون 13 مرکز 16 ساعته در استان فعال هستند که به طور متوسط در شبانه روز 370 نفر را ویزیت می کنند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی شمار مبتلایان به کرونا در سیستان‌ و بلوچستان را به ۲۰ هزار و ۲۵۸ نفر رسانده و روزانه بطور میانگین بیش از پنج نفر فوت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار