افشای اطلاعات جدیدی درباره سرکرده داعش

تهران (پانا) - رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اطلاعات جدیدی را درباره سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش و تحرکاتش در مرز عراق و سوریه فاش کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
افشای اطلاعات جدیدی درباره سرکرده داعش

به گزارش العالم، سرلشکر عبدالوهاب الساعدی، رئیس نهاد مبارزه با تروریسم عراق در سخنانی گفت: «ابو ابراهیم القریشی» سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش دیگر قادر به مدیریت مستقیم گروهک‌های زیرمجموعه این گروه تروریستی نیست و اطلاعات نشان می دهد که بین عراق و سوریه بویژه در مناطق مرزی تردد می کند.

وی خاطرنشان کرد: القریشی دیگر فرد مهمی برای طرفدارانش نیست و پنهانی و به صورت فردی تردد می کند.

به نوشته پایگاه العربی الجدید، الساعدی با اشاره به وجود جزئیات کاملی درباره القریشی گفت: وقتی شمار زیادی از عناصر داعش را دستگیر و از آنها سوال شد که آیا از القریشی اطلاعی دارند یا مستقیم با او بیعت کرده اند، آنها گفتند که با یک شبح بیعت کرده اند و او را ندیده و صدایش را نشنیده اند.

گروه تروریستی داعش سال گذشته اعلام کرد که القریشی به جای «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه شده است. البغدادی در عملیات نظامی آمریکا در اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی در شمال غربی سوریه کشته شد.

عناصر گروه تروریستی داعش در طول اشغالگری خود در عراق جنایت‌های ضد بشری بسیاری مرتکب شدند. شمار زیادی از شهروندان عراقی جان خود را در جریان حملات این گروه تروریستی از دست دادند و عده‌ای مفقود و جمعی نیز آواره شدند و شماری دیگر در گورهای جمعی دفن شدند، اما در نهایت با فتوای مرجعیت دینی عالی عراق و تشکیل سازمان «الحشد الشعبی»، شرایط تغییر کرد و نیروهای این سازمان و سایر دستگاه‌های امنیتی و نظامی عراق پس از سه سال نبرد بی امان، خاک این کشور را از دست این گروه تروریستی آزاد کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار