محکومیت حبس برای متخلفان تولید غیرمجاز ذغال در غرب تهران

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از محکومیت حبس برای ١١ متخلف تولید غیرمجاز ذغال در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
محکومیت حبس برای متخلفان تولید غیرمجاز ذغال در غرب تهران

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار در تشریح این خبر با بیان اینکه در راستای جلوگیری از آلودگی هوا، تخریب محیط زیست، تهدید علیه سلامت عمومی و پیرو شکایات واصله و بررسی کارشناسان محیط زیست مبنی بر فعالیت غیر مجاز تعداد زیادی کوره ذغال چوب در صبا شهر، اخطاریه لازم برای صاحبان این کوره ها صادر شد، افزود: بدلیل ادامه روند آلودگی و عدم توجه به اخطاریه های ابلاغی از سوی متصدیان این کوره های غیرمجاز، موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شد.

وی اظهار کرد: در این پرونده به استناد ماده 688 و 690 قانون مجازات اسلامی و مواد 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، حکم محکومیت برای 11 نفر از متخلفان که بیش از 30 کوره غیر مجاز تولید ذغال احداث کرده بودند، هر کدام به مدت یک سال حبس صادر شد.

اکار با اشاره به اینکه آلودگی هوا، تهدید سلامت عمومی، تغییر در کیفیت و کاربری اراضی کشاورزی و باغی، تجاوز به حریم رودخانه و نابودی گونه های گیاهی از تبعات ایجاد کوره های ذغال غیر مجاز توسط افراد سودجو است، تصریح کرد: محیط زیست در راستای وظیفه ذاتی خود با جدیت با هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست برخورد می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار