تولید نرم افزارچند رسانه ای سفیران سلامت درخراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد با توجه به غیر حضوری شدن کلاس های درس مدارس، نرم افزار چند رسانه ای سفیران سلامت، توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت و با مشارکت خانم عباسی؛مراقب سلامت بیرجندی، تولید و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید نرم افزارچند رسانه ای سفیران سلامت درخراسان جنوبی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ محمد علی واقعی صبح امروز در آیین رونمایی از نرم افزار چندرسانه ای سفیران سلامت اظهار کرد: با بهره گیری ازحواس پنج گانه دانش آموزان و تنوع در استفاده از رسانه های متنوع تصویری، گفتاری، شنیداری و قابل لمس؛ می توان به پایداری و تأثیر گذاری جریان یاد گیری در دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی رسید.

وی؛ بر ضرورت تقویت مهارت برخورد صحیح دانش آموزان با محیط زیست تأکید و ابراز کرد: آموزش مهارت های خود مراقبتی به دانش آموزان زمینه ساز واکسینه شدن آنان در برابر بیماریها، سوانح و حوادثی است؛ که در طول جریان زندگی در کمین افراد نشسته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دانش آموزان دختر و پسر استان به عنوان سفیران و مربیان مؤثر در تعاملات اجتماعی جامعه یاد کرد و ادامه داد: با تولید این نرم افزار چند رسانه ای بیش از 30 میلیون تومان در هزینه کرد منابع صرفه جویی شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که دانش آموزان پرچمدار تمدن نوین اسلامی هستند؛ عنوان کرد: آموزش های خود مراقبتی و حضور مؤثر دانش آموزان دختر و پسر و جامعه فرهنگیان استان در جبهه سلامت؛ زمینه ساز کاهش شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ارتقای مهارت خود مراقبتی دانش آموزان و آشنایی آنان با راهنماهای خودمراقبتی را مهم ترین اهداف تولید این نرم افزار چند رسانه ای دانست و یاد آور شد: خود مراقبتی به معنی فرایند حفظ سلامتی از طریق رفتارهای سالم، توجه و مدیریت ناخوشی و بیماری ها است؛که می تواند تحت تاثیر دانش، نگرش، مهارت ها، موانع و تسهیل کننده ها قرار بگیرد.

وی، با بیان این که آموزش و پرورش استان نیز در تلاش است با استفاده از فناوری های نوین، از همة توان خود در جهت منافع نظام آموزشی بهره گیرد، تصریح کرد: محتوای آموزشی الکترونیکی میزان یادگیری فراگیر را بالا می برد و تجربه مفید و لذت بخشی را برای دانش آموزان فراهم می کند.

به گفته واقعی؛ خودمراقبتی، تبلور خواستن و توانستن برای انتخاب سرنوشتی سالم است و به سه دسته خودمراقبتی فردی، خودمراقبتی سازمانی و خودمراقبتی اجتماعی تقسیم می شود.

شایان ذکر است جامعه هدف این نرم افزار، دانش آموزان دوره های اول و دوم ابتدایی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار