خاش در وضعیت قرمز قرار گرفت

۲۹۰ نفر در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مبتلا شدند

زاهدان (پانا) - رییس مرکز بهداشت شهرستان خاش اعلام کرد با توجه به افزایش جدی موارد مثبت و مرگ ناشی از کووید-19 و زنگ خطر مجدد این بیماری در این شهرستان گروه های شغلی ٣ و۴ به مدت ١۴ روز تعطیل شدند که با توجه به شرایط در صورت لزوم این مدت تمدید خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
خاش در وضعیت قرمز قرار گرفت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، نفی زاده اظهار کرد: گروه های شغلی ٣ و۴ شامل دانشگاه ها، مدارس، حوزه های علمیه، آموزش گاههای فنی و حرفه‌ای، سایر آموزش گاهها و کتابخانه ها ، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه‌ها زنانه و سالن های زیبایی، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه ها، قهوه خانه ها و چایخانه ها به مدت ١۴ روز تعطیل می‌باشند که با توجه به شرایط در صورت لزوم این مدت تمدید خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی اصناف به جز نانوایی ها و سوپرمارکت و صنوفی که ارزاق ضروری مردم را توزیع می کنند از ساعت ١٨ غروب به بعد در شهر خاش تعطیل خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش افزود: امروز مانور هشدار و اطلاع رسانی بیماری کووید-19 در خیابان های اصلی و پرتردد خاش برگزار شد.

نقی زاده ادامه داد: این مانور به عنوان یکی از مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کووید-19 با خودروی مجهز به بلندگوی اطلاع رسانی و با مشارکت خودوهایی از مرکز بهداشت، اورژانس ۱۱۵، شهرداری، هلال احمر، ارتش، راهنمایی و رانندگی اجرا شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به نقش بسیار مهم همکاری و مشارکت مردم در کنترل بیماری از شهروندان می خواهیم بصورت جدی دستورالعمل های بهداشت و به ویژه عدم برگزاری مراسم و دورهمی های خانوادگی، استفاده مداوم از ماسک، شستشوی مرتب دستها و عدم حضور در اماکن عمومی و تجمعی به ویژه بازار را رعایت کنند.

به گفته نقی زاده گشت مشترک با سپاه، نیروی انتظامی و ادارات مربوطه همه روزه در سطح شهر خاش به منظورکنترل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط اصناف و اماکن عمومی و خدماتی انجام می شود و اصنافی که اصول فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشت محیط را رعایت نکنند براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان، بلافاصله بمدت ۲ هفته پلمپ خواهند شد.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 290 بیمار دیگر در سیستان و بلوچستان به بیماران کرونایی افزوده شدند و تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان به ۱۹ هزار و ۳۵ نفر رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار