حضور نیروهای کمکی در بهشت زهرا

اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد در پارک‌ها فعلا مطرح نیست

تهران (پانا) - به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پارک‌ها فضای باز هستند و ضریب ریسک در آن‌ها پایین‌تر است و هنوز به جایی نرسیدیم که ممنوعیت و محدودیت در پارک‌ها اعمال شود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور نیروهای کمکی در بهشت زهرا

به گزارش ایلنا، «زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره همکاری دیگر دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی در بهشت‌زهرا (س) گفت: با توجه به افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ بهشت زهرا در این ایام خیلی درگیر است. در دو هفته اخیر آمار فوتی‌های روزانه تهران در بهشت زهرا افزایش پیدا کرده است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به کووید ۱۹ است و این مساله حجم کار را در بهشت زهرا بالا می‌برد.

او ادامه داد: به ویژه اینکه در کنار فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ که خود شرایط خاص و ویژه‌ای دارند، فوتی‌های ناشی از عوامل عادی نیز وجود دارند و در مجموع فشار مضاعفی به نیروهای خدماتی بهشت زهرا در ۹ ماه اخیر وارد شده است.

نوری با بیان اینکه پرسنل بهشت زهرا از اسفند ماه تاکنون درگیر کرونا هستند، گفت: این مساله برای آنها خستگی و فرسودگی ایجاد می‌کند، اما این در حالی است که با تمام تلاش و ایثارگری خود حتی یک روز هم کار را مختل نکردند و به خوبی خدمات‌رسانی حود را ادامه دادند.

حضور نیروهای کمکی برای کمک‌رسانی در بهشت زهرا

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شواری شهر تهران درباره حضور نیروهای کمکی بمنظور خدمات‌رسانی در بهشت زهرا(س) گفت: احتمال اینکه ضرورت داشته باشد، نیروهای کمکی از جاهای مختلف برای کمک‌رسانی در بهشت زهرا حاضر شوند، وجود دارد، تا کار تغسیل فوتی‌ها به خوبی انجام گیرد و سرویس‌های لازم به خانواده‌های متوفیان داده شود.

او در واکنش به این مساله که بسته شدن جاده‌ها منجر به شلوغی جاده‌های درون شهری، پارک و پاساژها شده است، آیا برای جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و تجمع برنامه‌ای درنظر گرفته می‌شود یا خیر؟ گفت: مهمترین اقدام اثرگذار در رابطه با بیماری کرونا، پیشگیری است. متولیان امر و مسئولان وزارت بهداشت بارها به این امر تاکید داشتند که پیشگیری بهترین راه مقابله با کرونا است و رعایت نکات بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد.

نوری گفت: رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شست و شوی دست‌ها و تعویض چندباره ماسک در صورت حضور طولانی مدت در محیط بیرون از جمله نکاتی است که باید همه شهروندان بر حسب مسئولیت اجتماعی خود آن را رعایت کنند.

ماسک‌ها در کیسه‌های جداگانه و در سطل زباله در بسته گذاشته شون د

او به جداسازی ماسک‌ها از سایر زباله‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان زمانی که ماسک خود را عوض می‌کنند، حتما آن را در یک کیسه جداگانه قرار دهند و در سطل زباله در بسته بگذارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: بررسی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از آنها در اجتماعات حضور داشتند، یا از ماسک استفاده نکرده‌ بودند.

نوری از شهروندان درخواست کرد تا جایی که ممکن است از خانه خارج نشوند. وی گفت: ادامه زندگی بسیاری از شهروندان مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط حاضر است و اگرچه که حضور دائم در منزل ممکن است سخت باشد، اما وقتی به دنبال آن سلامتی می‌آید تحمل شرایط را برای مردم آسان‌تر می‌کند.

تشدید کرونا با توجه به سرما و وارونگی دمای پیش رو

او گفت: از مردم عاجزانه می‌خواهیم که همه کمک کنند و این موضوع تنها با اقدام یک فرد و گروهی خاص میسر نیست، بلکه همه آحاد مردم باید کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم.

نوری با اشاره به احتمال بروز وارونگی دما در هفته‌های پیش رو گفت: هرچه جلوتر می‌رویم، روزهای سرد و آلوده را در پیش داریم و احتمال اینکه در روزهای پیش رو وارونگی دما را مانند سنوات گذشته تجربه کنیم بیشتر است و با توجه به اینکه آلودگی هوا و شیوع کووید ۱۹ رابطه مستقیمی دارند، آلودگی می‌تواند شیوع این بیماری را شدت ببخشد و در نتیجه بهترین کار این است که از هرگونه اقدام غیرضروری اجتناب کنیم، حضور غیرضروری با خودروهای شخصی در شهر را کاهش دهیم و کمک کنیم تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

محدودیت و ممنوعیت تردد در پارک‌ها هنوز مطرح نیست

او در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت تردد در پارک‌ها اعمال می‌شود، گفت: پارک‌ها فضای باز هستند و ضریب ریسک در آن‌ها پایین‌تر است و هنوز به جایی نرسیدیم که ممنوعیت و محدودیت در پارک‌ها اعمال شود، اما برای حضور در پارک‌ها باید دو اقدام انجام شود؛ نخست اینکه شهروندان باید از ماسک استفاده کنند و دوم اینکه نباید در پارک‌ها تجمعی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار