دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سلیمانی‌ها از این خاک پرافتخار برمی‌خیزند و به نبرد حق علیه باطل ادامه می‌دهند

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سلیمانی‌ها از این خاک پرافتخار برمی‌خیزند و به نبرد حق علیه باطل ادامه می‌دهند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم ریحانه رنجبران دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان هرمزگان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« قلم را در دست گرفتم تا دل‌نوشته‌ایی برای سردار دل‌ها بنویسم اما حرف‌ها زیاد است و واژه‌ها و کلمات در برابر عظمت نام حاج قاسم کم می‌آورند؛ اما از قدیم گفته‌اند هر سخن کز دل برآید، لاجرم بر دل نشیند. حاج قاسم خوشا به سعادتت که پنج امام و دو امامزاده مقدس را زیارت کردی و این کمترین پاداشی است برای تو... برای رشادتت ... برای غیرتت...

همان‌طور که آرزویش را داشتی خدا پاکیزه تو را پذیرفت و دل‌های هزاران هزار مسلمان را در سراسر جهان اندوه و ماتم فراگرفت، یادآوری آن‌همه جوانمردی‌های بی چشم‌داشتت در جبهه‌های حق علیه باطل در سراسر دنیا همگان را به حیرت واداشت، آری راست گفته‌اند که تو آسمانی‌تر از آن بودی که در زمین بمانی. چه‌بسا تصویر کودکی که در قنوت نمازت گل را به تو می‌دهد نیز حجت را بر اهالی این سرزمین شهیدپرور تمام کرد.

سردار! سردار دل‌ها عظمت نگاهت چنان پشت دشمنان را به لرزه درآورده بود که امثال ترامپ ترسو و تروریست‌ها توان مقابله و رودررو شدن با تو را نداشته و ناجوانمردانه به تو حمله کردند، آن دلقک آمریکایی نمی‌فهمید با این کار دل‌های مسلمانان بیشتر به هم نزدیک می‌شود و سلیمانی‌ها از این خاک پرافتخار برمی‌خیزند و به نبرد حق علیه باطل ادامه می‌دهند.

آن‌ها نمی‌دانستند که ما سرداری داریم که بعد از سال‌ها مجاهدت خود را سرباز می‌داند و وصیتش این است که نام سرباز ولایت را بر سنگ مزارش بنویسند بدون هیچ عنوان و مقامی ...

ان‌شاءالله انتقامت را می‌گیریم و آمریکا و حامیانش را به زباله‌دانی تاریخ می‌اندازیم. سخن کوتاه می‌کنم: نابودی ترامپ و افسران و نظامیان آمریکا و حامیانش در برابر بزرگی تو هیچ است اما قدری التیام است بر دل‌های داغ‌دیده مسلمانان و علی‌الخصوص ملت ایران.

حاج قاسم چیزی نمانده که صدای هل من ناصر مولایمان صاحب‌الزمان (عج) در جهان طنین‌انداز شود و تو بار دیگر در رکاب مولا به نبرد جبهه حق علیه باطل ادامه خواهی داد و حقا که وعده خداوند دور نیست...

پیکر تو ندانم کدام حادثه بود؛ که دیده‌ها همه مسحور کرد و رخ مجروح ز آب‌دیده چو طوفان نوح شد همه شهر پیکر تو بر آن آب همچو کشتی نوح راهت ادامه دارد سردار مقاومت ...»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار