بررسی اجرای سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان‌ها

تهران (پانا) - در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران کل امور بانوان استانداری ها با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، چگونگی پیشرفت و اجرای برنامه های سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده ۳۱ استان مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استانی، بررسی شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی اجرای سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، در این جلسه همچنین ارایه توضیحات لازم در مورد سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده استان ها و اقدامات انجام شده در حوزه شاخص های عدالت جنسیتی و شاخص‌های خانواده و گفت‌وگو در مورد طرح های ملی معاونت که در استان ها اجرا می شود، انجام شد.

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در این جلسه تاکید کرد: هدف ما به نتیجه رساندن تکالیف و سیاست های ابلاغ شده، با وجود تمام سختی ها و مشکلات پیش رو است و کندی و تاخیر در این کار قابل توجیه نیست.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و محدودیت های ناشی از کرونا نباید موجب تعلل و کوتاهی در هدف گذاری هایمان شود، افزود: برنامه های اصلی ما در زمینه تحقق عدالت جنسیتی، ارتقاء و بهبود وضعیت زنان و خانواده، توان افزایی زنان روستایی، توان افزایی سازمان های مردم نهاد و سایر موارد اعلام شده، باید به نتیجه و سرانجام برسد.

ابتکار همچنین پیوست رسانه ای و مستند سازی را دو امر مهم در این زمینه دانست.

زهرا جواهریان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان وخانواده نیز با اشاره به تخصیص اعتبار به همه استان ها برای اجرایی شدن برنامه ارتقا وضعیت زنان و خانواده،‌ گفت: اینکار در مرحله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه است.

وی گفـت: یک بخش از هشت بخش سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده به برنامه سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان ها اختصاص دارد که با ارایه نام کاربری و رمز عبور به نمایندگان معرفی شده توسط مدیران امور بانوان استان ها قابل بارگزاری اطلاعات و گزارش ها می شود.

جواهریان همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی پروژه نویسی برای ۲۰۰۰ سازمان مردم نهاد در آینده نزدیک به صورت مجازی یاد کرد و افزود: به زودی از مدیران استان ها درخواست می شود که سمن ها را برای شرکت در این دوره معرفی کنند.

در این جلسه گزارش های مدیران کل امور بانوان ۵ استان زنجان، قزوین، مازندران، خراسان رضوی و مرکزی در خصوص پیشرفت و اجرایی شدن سند وضعیت زنان و خانواده این استان ها ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار