25 درصد از جمعیت سالمندان استان فارس تحت حمایت کمیته امداد هستند

شیراز (پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس خبر داد در حال حاضر 133 هزار و 174 سالمند، تحت حمایت کمیته امداد فارس هستند که 25 درصد جمعیت سالمندان استان را تشکیل می دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
25 درصد از جمعیت سالمندان استان فارس تحت حمایت کمیته امداد هستند

محمد بدری، امروز با بیان اینکه خدمت رسانی به سالمندان تحت حمایت یکی از اولویت‌های این نهاد است، به خبرنگاران گفت: در حال حاضر 133 هزار و 174 سالمند، تحت حمایت کمیته امداد فارس هستند که 25 درصد جمعیت سالمندان استان را تشکیل می‌دهند.

بدری افزود: سالمندان تحت حمایت عمدتا در مناطق محروم ساکن هستند که این افراد علاوه بر مشکلات سالمندی، با مشکلاتی همچون مسایل درمانی و بهداشتی و عدم دسترسی به منابع و امکانات مواجه هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس گفت: خدمات عمرانی، بهداشتی، معیشتی و ارائه تسهیلات کارگشایی و کارانگیزی از جمله خدماتی است که به سالمندان تحت حمایت ارائه می شود.

او در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 133 هزار و 174 نفر از سالمندان استان فارس تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد 79 هزار و 412 نفر روستایی و عشایر بوده و مابقی در شهرها ساکن هستند. همچنین از تعداد کل سالمندان روستایی و عشایر، 49 هزار و 571 نفر را زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار