نتایج اختتامیه نهمین جشنواره نوجوان‌سالم از شبکه امید صدا و سیما اعلام شد

تهران(پانا)- مراسم اختتامیه جشنواره نوجوان‌سالم که از طرف دبیرخانه برگزاری جشنواره اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران برگزار شده بود، بصورت پخش زنده تلوزیونی از شبکه امید صدا و سیما برگزار‌‌ شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نتایج اختتامیه نهمین جشنواره نوجوان‌سالم از شبکه امید صدا و سیما اعلام شد

در این مراسم که به صورت پخش زنده تلوزیونی از شبکه امید صدا و سیما اجرا شد، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این جشنواره با هدف توسعه نوجوان سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر شکل گرفته و همت دوستان ما این است که بتوانیم شاخص‌های یک نوجوان سالم را به جامعه عرضه کنیم و با استفاده از ظرفیت‌‌های فرهنگی و هنری این شاخص‌ها و معیارها را در سطح جامعه بسط و نشر دهیم.

وی گفت: نوجوانان ما بیش از هر زمان دیگری به ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی خود ‌نیاز دارند تا بتوانند در جامعه از سلامت کامل برخوردار باشند و از زندگی خوب و سالمی بهره‌مند شوند.

کاظمی با تاکید بر این‌که فقدان مهارت‌های لازم از دلایل مهم آسیب‌های امروز جامعه ما است، افزود: تلاش ما این است تا با برنامه‌های مختلف بتوانیم مهارت‌های دانش‌آموزان را افزایش دهیم و آگاهی آنها و خانواده‌هایشان را در رابطه با آسیب‌های اجتماعی افزایش دهیم و راه‌های برخورد با انواع آسیب‌ها را به آنها بیاموزیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تاکید کرد: برنامه‌های ما برای سال تحصیلی 400-99 توسعه جشنواره نوجوان سالم است و ظرفیتی که امروزه در فضای مجازی ایجاد شده، می‌تواند به مشارکت بیشتر دانش‌آموزان و خلاقیت و نوآوری آنها کمک کند.

منشا رفتارهای پرخطر را باید در بستر خانواده‌ها جستجو کرد

در ادامه این مراسم مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی متنوع و گسترده هستند و اگر فردی در جامعه دچار رفتار‌های پرخطر می‌شود باید منشا آن را در خانواده او جستجو کرد. کارشناسان برای مهار این رفتارها راه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهند اما هیچ‌‌کدام به اندازه کنترل درونی موثر نیست.

شکوهی افزود: این جشنواره در چهارده رشته خلاقیت‌های دانش‌آموزی و ده رشته ابتکارات مدرسه‌ای فرهنگیان دسته بندی و جهت داوری در اختیار هیات داوران بخش‌های مختلف جشنواره قرار گرفت و هدف همکاران من از برگزاری چنین جشنواره‌ها آگاهی و کسب دانش برای مواجهه با آسیب‌هایی است که در جامعه خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

تلاش بر این است که مسیر سخت کنونی با سلامت طی شود

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در پیامی خطاب به دانش‌آموزان گفت: آرامش در درون ما است. ما می‌خواهیم که شما مسیر نوجوانی خود را با همراهی ما و خانواده‌های خود به بهترین شکل طی کنید، مسیری که ممکن است در دنیای رنگارنگ کنونی سخت باشد و ما تلاش میکنیم که به کمک خود شما عزیزان شرایطی ایجاد کنیم که بتوانید این مسیر را با سلامت طی کنید.

بهترین روش برای انتقال پیام پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده از زبان هنر است

به گزارش پانا، همچنین محمد ‌قاسمی دبیر نهمین جشنواره نوجوان ‌سالم با اشاره به این‌که در این جشنواره شش گروه مجزا برای دریافت آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان در دو بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی و ابتکارات مدرسه‌ای ایجاد شد؛ ادامه داد: آثار دریافت شده دسته‌بندی شده و سرگروه‌های هر رشته پس از بررسی های فنی انجام شده آنها را جهت داوری آماده کردند.

قاسمی در پیامی به دانش‌آموزان گفت: برای رساندن پیام پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به دیگران بهتر است از شیوه‌های مختلفی استفاده کنیم که بهترین آن استفاده از زبان هنر است که به صورت غیرمستقیم پیام خود را انتقال می‌دهد و به وظیفه ما تقویت آن از طریق شرکت در چنین مسابقاتی است.

ترویج سبک زندگی سالم از اهداف اصلی جشنواره است

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز در مراسم اختتامیه جشنواره نوجوان‌سالم گفت: این جشنواره دارای اهداف مشخصی است که ترویج سبک زندگی سالم و فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان از اولویت‌های آن است. لازم است خانواده‌ها نیز با همسو شدن با یک موضوع مشترک دانش‌آموزان را در این امر یاری کنند.

هاشمی ادامه داد: خواهش من از دانش‌آموزان این است که در شرایط شیوع ویروس کرونا با مشارکت اجتماعی و کمک به همکاران ما با سلامت از این مسیر عبور کنند و این فرایند با کیفیت تر از همیشه طی شود.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار