معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

آغاز ثبت نام و آموزش مجازی نوآموزان دوره پیش دبستانی

سنندج(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از آغاز ثبت نام و آموزش نوآموزان دوره پیش دبستانی در طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دیواندره، صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی در نشست ویدئو کنفرانسی که با حضور معاونین و کارشناسان آموزش ابتدایی شهرستان ها و مناطق برگزار کرد؛ هدف از برگزاری نشست را بررسی توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی و اجرای طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان اعلام کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی و با توجه به کاهش آمار ثبت نام به دلیل دغدغه خانواده ها برای حضور کودکان در مدرسه، گفت: دستورالعمل اجرایی آموزش مجازی پیش دبستانی ارائه شده است.

وی هدف از اجرای آموزش مجازی پیش دبستان را جذب و حضور حداکثری نوآموزان در برنامه های آموزشی و تربیتی و ایجاد وحدت رویه در راستای توسعه عدالت آموزشی برای کلیه نو آموزان عنوان کرد و گفت: رشد همه جانبه اوان کودکی و یادگیری پیش نیازهای ورود نوآموزان با همکاری والدین انجام می شود و به دنبال آن هستیم که نوآموزان پیش نیازهای لازم برای ورود به پایه اول را فرا گیرند.

عبدالهی ادامه داد: این طرح ماهیتی غیرحضوری دارد و برنامه های آموزشی این نوآموزان در بستر شاد و آموزش های تلویزیونی انجام می شود تا از این طریق فرصت های یادگیری را برای نوآموزان فراهم کنیم تا بتوانیم آنها را در معرض دریافت برنامه های آموزشی و تربیتی قرار دهیم و بدون برنامه رها نشوند و بتوانند آمادگی لازم را برای حضور در مدرسه برای سال آینده کسب کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان خاطر نشان کرد: در این طرح اولیا نوآموزان ۵ سال تمام(متولدین 93/7/2 الی 94/7/1)، که تاکنون ثبت نام فرزندانشان را انجام نداده اند با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه کودک، پدر و مادر جهت ثبت نام به نزدیک ترین پایگاه معرفی شده به محل سکونت خود مراجعه کنند و اقدام به ثبت نام فرزند خود کنند.

وی تصریح کرد: این فرصت فقط برای نوآموزانی است که تا به حال در سامانه سناد ثبت نام نکرده اند و نوآموزان ثبت نام شده در واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی مشمول این بخشنامه نیستند و برنامه‌های آن ها در واحد مدرسه با جدیت دنبال خواهد شد و آموزش غیرحضوری فقط برای شرایط اضطرار و آخرین راهکار است.

در ادامه این نشست معاون آموزش ابتدایی با اشاره به برنامه های تحولی از جمله طرح خوانا بر نظارت بر فعالیت های مدارس مجری تاکید و ابراز امیدواری کرد که نتایج این طرح، سبب بهبود و ارتقای مهارت های زبانی و مهارت های زندگی دانش آموزان شود.

وی رصد و پایش حضور معلمان در برنامه شاد را بسیاری ضروری ذکر کرد و گفت: در شرایط موجود و با توجه به حضور بیش از 80 درصد دانش آموزان در شبکه شاد لازم است به صورت مستمر عملکرد و فعالیت های مدارس مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و ضمن شناسایی معلمان فعال در این زمینه از آیتم های انگیزشی برای فعالیت سایر معلمان نیز بهره گیری شود.

برنامه ریزی برای اجرای برنامه های تحولی، تبیین فعالیت راهبران آموزشی و تربیتی در ایام شیوع کرونا از دیگر موارد مورد بررسی در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار