پایان مهرماه؛ آخرین فرصت ارسال اثر به جشنواره بین المللی فیلم «رشد»

تهران (پانا) - به گفته دبیر پنجاهمین جشنواره فیلم رشد فیلم‌سازان داخل و خارج از کشور تا پایان مهرماه فرصت دارند فیلم‌های خود را برای شرکت در پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» ارسال کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پایان مهرماه؛ آخرین فرصت ارسال اثر به جشنواره بین المللی فیلم «رشد»

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سعید بدیعی دبیر پنجاهمین جشنواره فیلم رشد گفت: این جشنواره در این دوره با رویکردهای جدید و متناسب با شرایط ویژه ایجاد شده به دلیل پاندومی کرونا برگزار می شود.

بدیعی یادآوری کرد: باتوجه به اینکه دبیرخانه جشنواره فیلم «رشد» دبیرخانه‌ای دائمی و در طول سال فعال است، همچون دوره‌های گذشته، اسفند سال پیش مکاتبات لازم با وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی درباره ثبت جشنواره در تقویم جشنواره سال 99 انجام شد و اواخر تیرماه بنده به عنوان دبیر جشنواره معرفی شدم .

دبیر پنجاهمین جشنواره فیلم رشد با بیان اینکه دبیرخانه پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» از اوایل شهریور ماه فعالیت خود را با جدیت بیشتری پیگیری کرده است، افزود: در حال حاضر فیلم‌سازان داخل و خارج از کشور تا پایان مهرماه فرصت دارند فیلم‌های خود را برای شرکت در جشنواره پنجاهم فیلم «رشد» ارسال کنند.

وی ادامه داد: مجوزهای لازم دریافت شده و مسئولان کمیته‌های مختلف جشنواره معرفی شده‌اند. جشنواره بنا بر روال همیشگی در حال برنامه‌‌ریزی و پیگیری امور جاری خود است. هرچند نسبت به دوره‌های گذشته در جذب فیلم کمی عقب‌تر هستیم.

بدیعی درباره تغییرات احتمالی این دوره از جشنواره به دلیل شرایط کرونایی توضیح داد: با توجه به شرایط بسیار سختی که از اسفندماه 98 در کل دنیا از جمله ایران به وجود آمد، پیش‌بینی ما این است که احتمال دارد تعداد آثار دریافتی در دبیرخانه امسال کمتر از سال‌های قبل باشد اما این موضوع در بخش‌های دانش‌آموزی و معلمان، تفاوت زیادی با سال‌ها قبل نخواهد داشت.

دبیر پنجاهمین جشنواره فیلم «رشد» با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه بخش دانش‌آموزی، معلمان و بین‌الملل، اضافه کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان و معلمان فیلم‌ساز از مهرماه 98 فعالیت‌های تولید فیلم خود را شروع کرده بودند، در نتیجه در این دو بخش کاهش چندانی در آثار دریافتی نخواهیم داشت.

وی افزود: در بخش بین‌الملل هم علاوه بر داخل کشور، ‌ کمیته جذب آثار خارجی فعالیت‌های خودش را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌کنیم که در بدبینانه‌ترین حالت، حداقل 50 درصد آمار سال‌های قبل را برای بررسی در هیئت انتخاب امسال داشته باشیم.

بدیعی در پایان درباره شکل برگزاری این جشنواره به دلیل وضعیت خاص کرونایی، تصریح کرد: مسلماً جشنواره فیلم «رشد» هم مانند دیگر جشنواره‌ها تا این لحظه از برگزاری به صورت حضوری محروم است و با توجه به شرایط حال حاضر که هنوز همه چیز تحت تأثیر ویروس کویید 19 است، امکان برگزاری جشنواره به صورت حضوری و اکران آثار برگزیده برای دانش‌آموزان که اصلی‌ترین مخاطبان این جشنواره هستند، مقدور نخواهد بود. با این حال مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا از ظرفیت‌های مختلف برای اکران فیلم‌ها استفاده کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار