معلم کردستانی برنده جایزه جشنواره فیلم لندن شد

فیلم کوتاه داستانی «بابردوو» ساخته سیاوش ساعدپناه، آذرماه ۱۳۹۸ تندیس زرین جشنواره بین المللی فیلم رشد را دریافت کرد

تهران (پانا) - سیاوش ساعد پناه برنده تندیس زرین چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، در جشنواره بین‌المللی power screen لندن، جایزه بهترین فیلم جشنواره را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم کردستانی برنده جایزه جشنواره فیلم لندن شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، فیلم کوتاه داستانی «بابردوو» ساخته سیاوش ساعدپناه، هنرآموز استان کردستان، که آذرماه 1398 در بخش معلمان چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد توانسته بود تندیس زرین این بخش را دریافت کند، در جشنواره بین‌المللی «پاوراسکرین» لندن جایزه بهترین فیلم را کسب کرد. جشنواره پاور اسکرین لندن در تاریخ 6 سپتامبر با دو هزار فیلم از کشورهای مختلف، به کار خودش خاتمه داد که در میان این آثار، فیلم ایرانی «بابردوو» موفق به دریافت بهترین فیلم خارجی زبان شد. فیلم «بابردوو» به مدت زمان 6 دقیقه و 24 ثانیه تا به حال موفق به دریافت جوایز مختلفی از معتبرترین فستیوال‌های ایران و جهان شده است.

عنوان فیلم به معنای «زندگی بر باد رفته» است و موضوع آن به روایت پیرزنی می‌پردازد که با کشف بادبادکی در باغ خانه‌اش، به یاد اتفاقات دوران کودکی‌اش می‌افتد و خاطرات آن دوران را در ذهنش مرور می‌کند. کسب دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلم در جشنواره‌های مختلفی چون «کالاکاری» هند، «فیلد کلیر» آمریکا و «پراگ» چگ و «سی‌اف» از جمله موفقیت‌های بین‌المللی این فیلم است.

«بابردوو» همچنین جایزه ویژه هیئت داوران یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «آسیب شناسانه» DEL CINEMA PATOLOGICO رم در ایتالیا را نیز کسب نموده است. این جشنواره برای ارائه و نمایش فیلم‌های آسیب شناسانه در 29 فروردین تا هفتم اردیبهشت سال جاری برگزار و با معرفی برترین‌های هر بخش به کار خود خاتمه داد.

روح الله مالمیر رئیس گروه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و دبیر باشگاه تازه تأسیس «معلمان هنرمند کشور» در تماس تلفنی با این فیلم‌ساز سنندجی، ضمن عرض تبریک و ابراز خشنودی از موفقیت‌های او و سایر هنرمندان ایرانی در فستیوال‌های بین‌المللی اظهار کرد: «کسب چنین موفقیت‌های جهانی توسط معلمان هنرمند ایرانی مبین این نکته است که دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در ایجاد باشگاه «معلمان هنرمند» تصمیم لازم و درستی گرفته است که ان‌شاءالله پس از شناسایی همه معلمان هنرمند کشور در این باشگاه، تلاش خواهیم نمود فرصت‌های بیشتر و بهتری را برای فعالیت‌های هنری این عزیزان به وجود آوریم.»

تولید این فیلم حدود یک سال به طول انجامیده و عوامل آن عبارتند از: تهیه‌کننده سیاوش ساعدپناه، نویسنده امید غریبی، تصویربردار رحمت عبدیانی، صدابردار فردین ملاویسی، تدوین سوران فهیم، بازیگران آسیه مرادی زر و دینا ارشدی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار