تشریح خدمات پلیس راهور ناجا با بهره‌گیری از فرآیند هوشمندسازی

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع تحول سیستمی در حوزه‌های بهره‌مندی از نوآوری در سامانه‌ها و تجهیزات را دنبال و اجرایی شده است، خدمات این پلیس با بهره‌گیری از فرآیند هوشمندسازی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تشریح خدمات پلیس راهور ناجا با بهره‌گیری از فرآیند هوشمندسازی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید کمال هادیانفر در آیین افتتاح پروژه های هوشمندسازی پلیس با اشاره به افتتاح پروژه‌های هوشمندسازی پلیس اظهار کرد: همه جوامع به ویژه کشورهای توسعه یافته نیازمند تحول و هوشمندسازی در حوزه‌هایی چون دولت هوشمند، آموزش و کسب و کار هوشمند، شهروند هوشمند، امنیت هوشمند و ... هستند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه گامی که امروز نیروی انتظامی برداشته، بخشی از آن «زیست بوم کلان» در حوزه هوشمند سازی است، ادامه داد: نیروی انتظامی در هوشمندسازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین پیش گام است و در این حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه‌هایی چون مدیریت، ارائه خدمات، شماره گذاری، اجرائیات، ترخیص، مدیریت یکپارچه تصادفات و ... مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا گام‌های مطلوبی برداشته است.

سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس یادآور شد: در ارائه خدمات از قاعده پیش‌بینی پذیری و کاهش هزینه‌های مردم و سازمان(ناجا) بهره‌مند می‌شویم.

وی ادامه داد: اصلاح روش‌ها و فرآیندها در این پلیس در تداوم گام‌هایی است که در راستای هوشمندسازی برداشته‌ایم؛ ما در پلیس راهور مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع تحول سیستمی در حوزه‌های نوآوری در سامانه‌ها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کرده‌ایم و این گام‌ها از سال گذشته برداشته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: ایجاد ارتباط پیامکی با ۳۶ میلیون راننده توسط این پلیس جاری و ساری شده است. یک ارتباط دو سویه با مردم (رانندگان) ایجاد کردیم برای اینکه این جامعه هدف از موضوعات مربوطه مطلع شوند؛ همچنین با راه‌اندازی سامانه رفع توقیف و سیستماتیک کردن این فرآیند، با کاهش ۵ هزار مراجعه کننده در روز مواجهه شده‌ایم.

سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات نقل و انتقال خودرو در بستر اینترنتی (نوبت دهی اینترنتی) خاطرنشان کرد: با توسعه دست افزار سپهر، ۸۰ درصد از جرایم با این دست افزارها ثبت و اعمال می‌شود و فرآیند «کاغذی» در حال منسوخ شدن است.

وی اشاره کرد: استفاده از دست افزارهای سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی این امکان را می‌دهد که در زمان اعمال قانون کلیه اطلاعات مربوط به راننده و خودرو را داشته باشند. به زودی با شبکه یکپارچه «ترسیم کروکی الکترونیکی»، با همکاری بیمه شاهد این خواهیم بود که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارات مربوط به کروکی های تقلبی به صفر کاهش یابد.

این مقام ارشد انتظامی همچنین با ارائه توضیحاتی درباره تلاش برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های رانندگی به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: با فرآیندهای هوشمندسازی به دنبال تسریع و تسهیل خدمات دهی به مردم هستیم؛ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سالانه ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به جامعه هدف ارائه می کند؛ یعنی سهم ۵۱ درصدی از کل خدمات دهی ناجا بر عهده این پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور (راننده، سرنشین، عابر) به نوعی همه کاربر ترافیکی هستند و از خدمات ما بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: سالانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در حوزه شماره گذاری خودرو ارائه می دهیم و با راه اندازی نوبت دهی اینترنتی در شماره گذاری و فرآیند نقل و انتقال خودرو شاهد رضایت مندی مردم هستیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه سامانه های هوشمند این پلیس در بستر اپلیکیشن پلیس همراه من و سایت پلیس راهور بارگذاری شده است، تاکید کرد: مردم با مراجعه به این سامانه‌ها می‌توانند به سهولت از خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا بهره‌‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار