جلسه شورای عالی نماز آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اولین راهبرد اصلاح در شرایط امروز جامعه و مردم نماز است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای عالی نماز آذربایجان شرقی برگزار شد

علمی با بیان اینکه دلیل فحشا و فساد دوری از نماز است، اظهار کرد: نماز اولین راهبرد اصلاح جامعه در مقابل هر گونه آسیب فردی - اجتماعی است و دومین راهبرد برای اصلاح جامعه انفاق می باشد که در قرآن کریم 32 بار همراه با کلمه نماز آورده شده است.

وی ادامه داد: موضوع پیش اجلاسیه، موضوع مهمی برای آموزش و پرورش است که اجلاسیه نماز کشوری با عنوان پیوند نماز، مسجد، مدرسه و خانه برگزار خواهد شد و باید در تمامی مناطق و نواحی با این عنوان برگزار شود، همچنان که در پیام مقام معظم رهبری در اجلاسیه سال گذشته به دو موضوع ترویج نماز و آموزش و پرورش به عنوان برترین تضمین برای سلامت آینده جامعه تاکید شده بود، امسال نیز موضوع اجلاسیه نماز بیشتر به همکاری آموزش و پرورش ارتباط دارد و باید ترتیبی بدهیم تا اهمیت انجام آن در نسل جدید بیش از پیش باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: به منظور اجرا کردن پیش اجلاسیه نماز در هر منطقه اولین فعالیتی که باید انجام شود، تشکیل شورای اقامه نماز است تا علاوه بر تصویب برنامه های پیش اجلاسیه در منطقه ، به تجلیل خیرین و فعالین نماز نیز توجه گردد.

وی خاطر نشان کرد: مقرر شد در شرایط قرمز کرونایی، اجلاسیه به صورت زنده از برنامه شاد اجرا شود که الحمدلله شرایط شرکت برای همه محیا شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان گفت: ترتیبی داده شده است که از کارشناسان حوزه علمیه و اساتید علوم تربیتی برای تبیین موضوع این اجلاسیه استفاده شود تا دانش آموزان، اولیا و معلمان از این طریق برای شرکت در اجلاسیه نماز کشوری انگیزه مند شوند. هم چنین برای انتقال پیام های آموزشی نماز به دانش آموزان مقرر شده است فعالیت های فرهنگی در قالب نمایشگاه، مقاله ، نقاشی و انشا و نشستهای معرفتی و... چه بصورت غیر حضوری در بستر شبکه شاد و چه بصورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گیرد.

علمی ادامه داد: بعضی از خانواده ها درخواست کرده اند برنامه ها و مطالب مفیدی برای برگزاری پیش اجلاسیه در بستر شبکه شاد در بین گروه ها بار گذاری شود، لذا اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش با استفاده از تجربیات همکارانمان در سطح استان این ماموریت را حتما به خوبی مدیریت خواهند نمود تا انگیزه ای باشد برای شرکت هر چه بیشتر دانش آموزان و اولیا در برنامه های امسال اجلاسیه نماز کشوری.امیدوارم از نظر محتوا، با وجود همکاران زحمت کش در حوزه پرورشی و سایر حوزه های آموزشی و پرورشی هیچ مشکلی نداشته باشیم.

وی به برخی از اقدامات حوزه نماز در شرایط کرونا اشاره کرد و افزود: برگزاری پویش های جشن تکلیف های مجازی ،هر خانه یک مسجد، آموزش عملی نماز در بستر شبکه شاد؛ برگزاری مجازی مسابقات قران عترت و نماز دانش آموزان استان با شرکت ۳۵۰۰نفر ؛ برگزاری مجازی مسابقات قران عترت و نماز فرهنگیان استان با شرکت ۲۰۰ نفر از فرهنگیان ؛ برگزاری مسابقه در مسیر نور ویژه ائمه جماعات روحانی و فرهنگی در بستر شبکه شاد از محتوای تفسیر سوره های حمد لقمان حجرات استاد قرائتی ؛تشکیل بزرگترین کانال استانی قرآن عترت و نماز در کشور به منظور تغذیه محتوای فضای مجازی برای مدارس و مناطق با عضویت ۶۰۰۰ نفرو تولید ۲۲۸۳ محتوا با موضوعات قرآن عترت و نماز در قالب کلیپ ،تصویر نوشته ،پوستر ،موشن گرافی و.... و توزیع در فضای مجازی و... از جمله این اقدامات است.

در پایان جلسه تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان و ستاد اقامه نماز استان مبنی بر انجام و تقویت برنامه های کمی و کیفی و معرفتی نماز در بین دانش آموزان و اولیا و معلمان امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار