به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش؛

حاجی میرزایی: دانش‌آموزان اجازه ندهند شرایط موجود از فعالیت‌های حرکتی آنان بکاهد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش را به معلمان تربیت بدنی و دانش آموزان سراسر کشور تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: دانش‌آموزان اجازه ندهند شرایط موجود از فعالیت‌های حرکتی آنان بکاهد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

فَبادِروا بِصِحَّةِ الاَْجسامِ فى مُدَّةِ الاَْعمارِ

{در طول عمر، در حفظ سلامت جسم خویش کوشا باشید} «حضرت امام حسین (ع)»

بدینوسیله فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش را که مقارن با حلول ماه مبارک ربیع شده است، به معلمان تربیت بدنی، دانش‌آموزان، والدین گرامی و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور تبریک عرض می‌نمایم.

موضوع تربیت بدنی و سلامت دانش‌­آموزان در سند تحول بنیادین، مورد اعتنای جدی قرارگرفته، به نحوی که در بیانیه ارزش­ها، چشم انداز و هدف­‌های کلان، بر نشاط و سلامت جسمانی دانش آموزان، حفظ و ارتقاء سلامت فردی و پاسخ دهی به نیازهای جسمی و روانی دانش­آموزان از طریق ورزش و تفریحات سالم فردی و گروهی تاکید شده است.

به همین لحاظ، وزارت آموزش و پرورش، با الهام از آموزه­‌های سند تحول بنیادین، مصمم است، مجموعه ای از طرح‌ها و پروژه‌های تربیت بدنی و ورزش را طراحی و در مدارس سراسر کشور به مرحله اجرا بگذارد که باعث ترویج و گسترش سبک زندگی سالم، فعالیت‌های جسمانی و تناسب وزن در بین آحاد دانش آموزان کشور گردد. یکی از این طرح‌ها در حال حاضر و به اقتضای شرایط شیوع کرونا، پروژه «کنترل وزن و چاقی دانش‌­آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم» است که اجرای سراسری آن، نقش موثری را در تأمین سلامت عمومی امروز و آینده آحاد جامعه ایفا خواهد نمود.

در این ایام که اجرای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش در کشور و در مدارس محدود شده است، خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش توانسته است با ایجاد شبکه آموزش دانش آموزان و پیش بینی کانال های تخصصی تربیت بدنی به آموزش و ترویج سبک زندگی فعال ویژه سنین و دوره های تحصیلی مختلف ارائه نماید و از این طریق به ترویج سبک زندگی پویا و فعال نسل در حال تکوین کمک نماید.

بدیهی است، توسعه و ارتقاء پایدار تربیت بدنی و ورزش در سطح ملی و بین المللی کلیه کشورها ریشه در تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی آن کشورها دارد. در کشور ما نیز ریشه و بنیان ورزش همگانی و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را می‌بایست در تربیت بدنی و ورزش مدارس جستجو نمود و غفلت از این موضوع باعث کم رمقی برنامه‌های ورزشی کشور خواهد شد.

بی شک معلمان و مربیان سخت کوش و شریف تربیت بدنی در این شرایط به عنوان رکن اصلی، نقش بی بدیل و تعیین کننده‌ای در حفظ و ترویج فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی کشور داشته‌اند، که از یکایک این عزیزان صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌نمایم.

از دانش آموزان گرامی و فرزندان خویش نیز می‌خواهم که با بهره‌مندی از فرصت‌های بوجود آمده، اجازه ندهند که شرایط موجود از فعالیت‌های حرکتی آنان بکاهد و با شرکت جستن در فعالیت‌های حرکتی و برنامه‌های آمادگی جسمانی، سلامتی، شادابی، توانمندی و مهارت‌های اجتماعی و روانشناختی خویش را ارتقاء بخشند.

از والدین گرامی نیز انتظار دارم، با دغدغه داشتن فرزندانی خداجو، با اخلاق، سالم، توانا، بانشاط، ماهر، جمع‌گرا، مسئولیت پذیر، وظیفه شناس و خود باور، حمایت و همراهی لازم را از شرکت جویی فرزندان خویش در برنامه‌های سلامت بخش و نشاط آفرین تربیت بدنی بعمل آورند.

از مدیران پر تلاش مدارس سراسر کشور و همچنین از سازمان‌ها و نهادهای سهیم و مؤثر درخواست می‌نمایم، در این شرایط سخت، از هیچ حمایتی از تربیت بدنی دانش آموزان برای داشتن یک ملت سالم، فعال و پرافتخار دریغ ننمایند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار