گفت‌وگو با معلم بازنشسته خوزستانی که با اهدای تبلت، به چهار دانش‌آموز امکان بهره‌مندی از آموزش مجازی بخشید؛

هدیه‌ای با چاشنی عشقِ یک معلم بازنشسته

تهران (پانا) - معلم بازنشسته خوزستانی با اهدای تبلت، به چهار دانش‌آموز امکان بهره‌مندی از آموزش مجازی بخشید.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هدیه‌ای با چاشنی عشقِ یک معلم بازنشسته

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، فریبا مالگرد پس از سی سال معلمی هنوز هم قلبش برای دانش آموزان این سرزمین می‌تپد و دغدغه آموزش آن‌ها را والاترین دغدغه زندگی‌اش می‌داند. او معلمِ عاشقی است که به‌رسم تمامی روزهایی که پای تخته‌های سیاه‌وسفید درس داد، بازهم با قامتی استوار، اراده‌ای محکم و عزمی راسخ پای نظام تعلیم و تربیت ایستاده است و درحالی‌که روزهای بازنشستگی‌اش را سپری می‌کند دلسوز و نگران دانش‌آموزانی است که ممکن است در شرایط کنونی به دلیل محرومیت و کم برخورداری، از آموزش مجازی محروم بمانند.

تدریس در مدارس روستایی و سیره‌ای که ماندگار شد

وی بااینکه دوران خدمتش در آموزش‌وپرورش را طی کرده اما حسِ روزهای آغازین معلم شدنش همانند "سیره‌ای ماندگار" درجانش جاویدان مانده است و تمامی لحظات زندگی‌اش را از ایثار، تعهد، گذشت و مهری بی‌نهایت سرشار ساخته است. مالگرد گفت: معلمی را با تدریس در پایه اول دبستان در مدارس روستایی آغاز کردم و از همان روزهای اول نگران دانش‌آموزانی بودم که برای ادامه فرآیند تحصیل با مشکل روبه‌رو بودند و همیشه سعی کردم به‌عنوان یک معلم در حد توانم کمک‌حالشان باشم و معضلات پیش روی آنان را برطرف کنم.

به یاد خاطرات مدرسه روزهای بازنشستگی را سپری می‌کنم

مالگرد که سال‌های آخر تدریس را در دبستان دکتر خانعلی از مدارس ناحیه یک اهواز گذراند، برای معلمی کردن تعریفی جز عشق‌ورزی سراغ ندارد، او گفت: از دوران معلمی خاطرات بسیار زیادی دارم که با یادآوری این خاطرات روزهای بازنشستگی‌ام را سپری می‌کنم. پایه ارتباط من و دانش‌آموزانم بر مبنای دوستی و مهر بود و این‌ها فاکتورهایی است که دانش آموزان دبستانی را به درس و مدرسه پیوند می‌دهد و علاقه‌مند می‌کند و در سرنوشت آن‌ها مؤثر است.

عاشـقی؛ شاه‌کلید موفقیت یک معلم

این معلم بازنشسته به معلمان جوان توصیه می‌کند که از عاشقی کردن در مسیر معلمی غافل نشوند. او می‌گوید؛ معلمان جوانی که به‌تازگی وارد سیستم تعلیم و تربیت می‌شوند انگیزه بالایی برای تعلیم دادن دارند و در کنار این انگیزه هیچ‌گاه نباید از مهر ورزیدن به دانش آموزان غافل شوند چراکه شاه‌کلید موفقیت در شغل معلمی همین است.

شاگردم را در جایگاه مقدس معلمی دیدم

وی که تجربه دیدن شاگردانش در مقام مقدس معلمی را نیز دارد، بیان داشت: دریکی از دوره‌های ضمن خدمت معلم جوانی را دیدم که با شنیدم اسمم در لیست حضوروغیاب به دنبال من می‌گشت وقتی او را یافتم متوجه شدم که از شاگردانم در دوره دبستان دریکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز بود. او را غرق در بوسه کردم و به داشتن چنین شاگردانی که قدم درراه انبیای الهی می‌گذارند، افتخار کردم.

هدیه سنتی پسندیده برای ابراز محبت به دانش آموزان

مالگرد با اعتقاد به اینکه سنت پسندیده هدیه دادن سمبل محبت است، همواره از این روش معنوی برای تحکیم دوستی با شاگردانش استفاده کرده است. مالگرد گفت: همیشه برای تشویق دانش‌آموزانم در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و به مناسبت‌های مختلف به آن‌ها هدیه‌های کوچکی می‌دادم که این امر انگیزه بالایی را در آنان برای تلاش و پیشرفت فراهم می‌کرد. همچنین در جشن الفبا همیشه حمایت از دانش آموزان کم برخوردار از اولویت‌هایم بود.

دانش‌آموزانی که توانایی تهیه تبلت و موبایل ندارند را دریابیم

این معلم بازنشسته با اشاره به اینکه در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا فرآیند تعلیم و تربیت در بسترهای جدیدی جریان یافته است، گفت: دانش آموزان برای بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی نیازمند داشتن وسایل ارتباطی نظیر تبلت یا تلفن‌های هوشمند هستند ولی برخی از آن‌ها به دلیل وضعیت اقتصادی خانواده قادر به تأمین این وسایل نیستند.

مالگرد بابیان اینکه برخی از دانش‌آموزانی که در مدرسه سابق محل خدمتش تحصیل می‌کردند به دلیل کم برخورداری از موبایل و تبلت محروم بودند، گفت: برای اینکه این دانش آموزان از آموزش‌های ارائه‌شده در شبکه شاد محروم نمانند تصمیم گرفتم دو تبلت به دو تن از خانواده‌های دانش آموزان کم برخوردار که هرکدام دو دانش‌آموز در مدرسه داشتند اهدا کنم تا چهار دانش‌آموز امکان بهره‌مندی از آموزش مجازی را پیدا کنند و از درس و تحصیل دور نمانند.

همدلی و نوع‌دوستی از الطاف الــهی است

وی درباره وضعیت دانش‌آموزانی که به آن‌ها تبلت اهدا کرد گفت: خانواده این دانش آموزان حتی تلویزیون نیز ندارند تا فرزندان آن‌ها بتوانند از آموزش‌های ارائه‌شده توسط شبکه آموزش استفاده کنند. پدر یکی از خانواده از طریق جمع‌آوری ضایعات گذران زندگی می‌کند و برای برآورده کردن نیازهای معیشتی نیز با مشکل روبه‌رو هستند و تنها راهی که می‌شد این دانش آموزان را به تحصیل بازگرداند از این طریق بود.

مالگرد بابیان اینکه روحیه نوع‌دوستی و همدلی از الطاف بیکران خداوندی است، گفت: خوشحالم که توانستم برای فرزندان استانم خدمتی انجام دهم و دل این عزیزان را شاد کنم.

شایان‌ذکر است، استان خوزستان دارای بیش از 1 میلیون و 50 هزار دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی است که این دانش آموزان باید در سال تحصیلی پیش رو برای مقابله با شیوع ویروس کرونا فرآیند تحصیل خود را به‌صورت مجازی و از طریق شبکه شاد دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار