مجلس دانش آموزی در حال پیشرفت است

اصفهان(پانا) _ مهدی شفیعی عضو نهمین مجلس دانش آموزی عنوان کرد وظیفه مجلس دانش آموزی اصلاح، بهبود، پیشنهاد و پیگیری مسائل دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی در حال پیشرفت است

مهدی شفیعی در حاشیه اختتامیه نهمین مجلس دانش آموزی و عضوی از جامعه دانش آموزی ایران از ناحیه 3، استان اصفهان، دبیرستان شهید اژه ای 1 در گفت و گو با پانا هدف خود را از ورود به سازمان، اصلاح، بهبود، پیشنهاد و پیگیری. در همین چهار کلمه خلاصه می کنم.

-او ادامه داد به عنوان عضوی از مجلس دانش آموزی کل کشور؛ حضور دانش آموزان در فرآیند تصمیم گیری آموزش و پرورش و اثربخشی مجلس دانش آموزی به عنوان یک نهاد مشورتی ر اارزیابی می کنم: از آن جایی که دانش آموزان در آموزش وپرورش در حال تحصیل هستند و در یک سیستم و چارچوبی در حال فعالیت است، قاعدتاً خودشان هم باید در ساختار این سیستم و چارچوب و چگونگی شکل گیری آن سهیم باشند و قاعدتاً باید مداخله کنند. منتها این مداخله باید کنترل شده باشد، اما نقش مجلس دانش آموزی به عنوان یک نهاد صنفی مشورتی و یک نهاد که بعد از مجلس شورای اسلامی یک رده پائین تر قرار دارد و باید در سطح کلان کشور تأثیرگذار باشد.این نسبت به چند دورۀ پیشین کمرنگ شده و شایسته است نمایندگان دورۀ بعد و دوره های بعد با توجه به اصلاحی که در آئین نامه به وجود آمد یک مقدار تلاش را بیشتر کنند و از کار و فعالیت نترسند و خودشان دست خودشان رو باز بگذارند و به اصطلاح دامنۀ فعالیتشان را گسترده تر کنند.

با توجه به جلسات و مصوبات مجلس دانش آموزی، به نظر شما وجهۀ اجرایی و عملی مصوبات مجلس دانش آموزی چگونه است او در پاسخ به این سوال عنوان کرد: نقدر که به این سیستم دارم یکی این است که این سیستم مقداری کند است. در سیستم اتوماسیون اداری نباید فرآیند زمانبر باشد.همانطور که برای یک اردوی ساده هم از یک هفته قبل اقدامات صورت می گیرد. از کوچکترین جزئیات تا بزرگترین سطوح، این اتوماسیون اداری و این روند خیلی کند پیش می رود. نقد دوم من به این سیستم نمایش بیش از حد این سیستم است. یعنی یک مقدار دکور بیش از حد دارد ممکن است در این تشویش اصل مسئله گم شود اما نکته این جاست که این سیستم در حال بهبود است. یعنی خیلی جای پیشرفت دارد. تا یک مقداری از آن با دانش آموزان و نمایندگان 14 میلیون دانش آموز هست که پیشنهاد دهند. از جای دیگر به بعد در حوزه عمل است و از آن جایی که مجلس دانش آموزی قدرت اجرایی زیادی ندارد، قدرت اجرایی به نهاد ها و سازمان های وابسته منتقل می شود. اگر بخواهم از یک تا ده به بازدهی این سیستم نمره بدهم شاید نمرۀ سه و نیم یا چهار مد نظر من باشد.

- اگر حرف آخر یا دغدغه ای دارید که بخواهید به گوش دانش آموزان برسانید؛ آن چیست؟

با دبیران و معلمانتان مهربان باشید و می دانم که حقوق و دستمزد قابل توجهی ندارند ولی از آنان میخواهم با دانش آموزان مهربان باشند و مدرسه را به عنوان پناهگاهی برای دانش آموزان حفظ کنند.

خبرنگار : مهدی صادقی برومند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار