عدم توجه به پروتکل های بهداشتی، فوت روزانه بیش از یکصد مبتلا به کرونا را در پی خواهد داشت

شهرکرد(پانا) - در صورتی که عده کثیری از افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند تصمیم بگیرند زدن ماسک را کنار بگذارند تعداد فوتی های ناشی از کرونا تا دو هفته دیگر به روزانه بیش از یکصد نفر خواهد رسید. اینها اظهارات معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استانچهارمحال و بختیاری است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
عدم توجه به پروتکل های بهداشتی، فوت روزانه بیش از یکصد مبتلا به کرونا را در پی خواهد داشت

به گزارش وبدا؛ فریدون رحمانی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، در گفت و گوی بخش خبری ۲۰ مرکز چهارمحال و بختیاری در بیستمین روز از مهرماه ۹۹ ضمن تشریح، آخرین وضعیت کووید_۱۹ در استان، به بیان علت سیر صعودی بیماری و افزایش تعداد فوتی های ناشی از این بیماری پرداخت.
وی تصریح کرد: در صورت پیوستن تعداد اندکی از افراد که ماسک نمی زنند به اکثریت جامعه که این دستورالعمل بهداشتی را رعایت می کنند، شاهد کاهش تعداد متوسط روزانه ۲تا ۴ فوتی ناشی از کرونا خواهیم بود.
رحمانی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا، سیر صعودی بیماران بستری و نهایتا تعداد فوتی های ناشی از کرونا را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه، ۳ درصد مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند که نسبت به میانگین کشوری و جهانی بسیار کمتر است افزود: با توجه به آمار قابل توجه مبتلایان به کرونا در استان، ارائه خدمات با کیفیت در کنترل میزان مرگ ناشی از کرونا بسیار موثر بوده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، از علل عمده افزایش تعداد فوتی های ناشی از کرونا، به افزایش چشم گیر تعداد مبتلایان به این بیماری طی هفته های اخیر اشاره داشت.
وی اظهار کرد: اگر چه بخش عمده ای از افراد جامعه پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک را رعایت می کنند ولی همچنان بی توجهی عده اندکی از افراد موجب گسترش ویروس می شود.
به گفته وی، در حال حاضر در جریان اپیدمی و گسترش بیماری در سطح جامعه هستیم و تقریبا ویروس در همه جا شیوع پیدا کرده است.
دکتر رحمانی اضافه کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک می توان به کاهش میزان شیوع و کنترل بیماری کرونا طی روزهای آتی امیدوار بود.
وی متذکر شد: بخش عمده ای از تخت های بیمارستانی پذیرای قربانیان بی گناه کرونا هستند که با وجود رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در مکان های تجمعی، به واسطه انتقال ویروس توسط نزدیکانشان که به ظاهر سالم بودند، در بیمارستان ها بستری هستند.
رحمانی تاکید کرد: با فرا رسیدن فصل سرما، با توجه به متغیر بودن دما و افزایش سرماخودگی، مردم باید نسبت به سال های گذشته، برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، مراقبت‌های بیشتری داشته باشند و با بروز هرگونه علایم سرماخوردگی، اصول قرنطینگی را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار