استفاده از ماسک پوسیدگی دندان‌ها را زیاد می کند؟

تهران (پانا) - دندانپزشک منخصص ریشه دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: با وجود آن که زدن ماسک سبب افزایش تنفس دهانی و خشکی دهان می شود، اما استفاده از آن در شرایط بیماری کووید 19 ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ماسک پوسیدگی دندان‌ها را زیاد می کند؟

به‌گزارش ایسنا، مریم گل محمدی گفت: در شرایط بیماری کووید 19 بهتر است به دلیل خشکی دهان و افزایش تنفس دهانی بهداشت فردی را با حساسیت بیشتری رعایت کرد.

وی با بیان این که زدن ماسک به تنهایی عامل ایجاد پوسیدگی دندان نیست، افزود: با توجه به آن که با زدن ماسک بزاق دهان کمتر می‌شود و خشکی دهان زمینه پیشرفت پوسیدگی‌های ایجاد شده را سرعت می‌بخشد، توجه به بهداشت فردی در شرایط کنونی بیشتر از گذشته توصیه می‌شود.

وی توضیح داد: ماسک زدن موجب ایجاد پوسیدگی جدید دندانی نمی‌شود، بلکه به دلیل کاهش بزاق و شست و شوی کمتر روند پوسیدگی‌های موجود در دندان‌ها را افزایش می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه اظهار کرد: در شرایط کنونی باید فواصل مراجعه به دندانپزشک کمتر شود تا با مراجعه به موقع پوسیدگی‌های سطحی درمان شود.

وی زمان مراجعه به دندانپزشک در شرایط کنونی به منظور پیشگیری از ایجاد پوسیدگی‌های عمیق را هر سه ماه اعلام و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی زدن ماسک الزامی است و می‌توان با افزایش سطح بهداشت و مراجعه زود هنگام از عواقب جبران‌ناپذیر پوسیدگی‌های درمان نشده پیشگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار