در گفت و گو با رتبه ۶۱ رشته علوم انسانی مطرح شد:

معجزه ای در کار نیست؛ مسیر موفقیت از تلاش مستمر می‌گذرد

اهر (پانا) - واحد فرضی، دانش آموز رشته علوم انسانی دبیرستان نمونه دانش اهر و فرزند یک کارگر ساختمانی توانست رتبه 61 کنکور سراسری در رشته علوم انسانی را کسب کند. وی در آرزوی برقراری عدالت در جامعه می خواهد شغل قضاوت را انتخاب کند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
معجزه ای در کار نیست؛  مسیر موفقیت از تلاش مستمر می‌گذرد

با هدف کمک به دانش آموزان کنکوری و پایه دوازدهم سال آینده، پانا گفت و گویی با او انجام داده که درادامه می‌خوانید.

خودتان را مختصر معرفی بفرمایید.

من واحد فرضی هستم. دانش آموز رشته انسانی در مدرسه نمونه دانش شهرستان اهر. پدرم کارگر ساختمان است و وضعیت مالی ما هم متوسط است.

چرا رشته انسانی را انتخاب کردید؟

به خاطر علاقه شخصی به این رشته و اینکه خیلی به درس عربی علاقه داشتم و اینکه رشته علوم انسانی می‌توانست شغلی که مرا به شغلی که مدنظرم است برساند. به بچه هایی که می خواهند انتخاب رشته بکنند این توصیه را دارم که بعد از آگاهی کامل از رشته ها و آینده شغلی شان رشته موردنظرشان را انتخاب کنند.

در آینده می خواهید چه شغلی را انتخاب کنید؟

قضاوت و بعد دبیری. در اولویت اول رشته علوم قضایی را انتخاب کردم، چون خیلی به این رشته علاقه دارم و می‌خواهم همه به حق خودشان برسند و عدالت در جامعه حاکم باشد.

در روز چند ساعت مطالعه می‌کردید؟

با 5 ساعت مطالعه در روز شروع کردم و در اواخر به ۱۳، ۱۴ ساعت رسیدم. افرادی که می‌خواهند شروع به درس خواندن برای کنکور کنند از ساعت مطالعه بالا شروع می کنند، اگر این کار را بکنند و بعد از مدتی مطالعه درس را رها می‌کنند و این‌کار خوشایند نخواهد بود.

از چه زمانی تلاشت برای کنکور را شروع کردی؟

از تابستان سال پیش دقیقا. ۱۹ تیر سال ۹۸ شروع به مطالعه کردم. اوایل خیلی برایم سخت و خسته کننده بود که درس بخوانم، ولی رفته رفته مسیر برایم آسان تر شد و علاقه ام افزون تر شد و به جایی رسید که بعد از عید اگر درس نمی خواندم در آن روز حالم خوب نبود.

آیا در آزمون های آزمایشی هم شرکت کردید؟

بله. من در آزمون ها شرکت می‌کردم و از آزمون ها هم راضی بودم. تقریباً برنامه خوبی داشت و همه درس ها را ۴ بار دوره می کردم. سوالات آزمون هم سوالات خوبی بود و اینکه این آزمون ها یک سایت دارد که سوالات طبقه بندی شده را در آن می‌گذارد و دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند.

درصدهای کنکورت به چه صورت بود؟

ادبیات ۶۰، عربی ۸۲، دینی ۸۰، زبان ۴۶، ریاضی ۶۰، اقتصاد ۸۰، عربی اختصاصی ۸۴، ادبیات اختصاصی ۶۵، جامعه‌شناسی ۸۴، فلسفه و منطق ۷۲، روانشناسی ۹۵ و تاریخ و جغرافیا ۳۲ درصد بود.

چه توصیه ای به دانش آموزان پایه دوازدهم دارید؟

به دانش آموزان کنکوری این توصیه را دارم که زیاد به حاشیه‌ها توجه نکنند و خودشان را درگیر اخبار و حواشی کنکور نکنند و فقط خوب درسشان را بخوانند. اصلاً ناامید نشوند و بدانند که تلاش پیوسته و دائمی در مسیر صحیح و با نظم بودن عامل موفقیت است. هیچ معجزه ای در کار نیست و مسیر موفقیت از همین راه های ساده است و این را هم بدانند که مسیر کنکور یک مسیر مستقیم نیست و باید سختی‌های زیادی بکشند تا به آن که دلشان می‌خواهد برسند.

آیا از فضای مجازی هم برای مطالعه استفاده کردی؟

سعی می کردم از فضای مجازی کمتر استفاده کنم و استفاده از فضای مجازی فقط برای مطالب درسی باشد.

نقش معلم های مدرسه و اولیا در موفقیت شما به چه صورت بود؟

به نظر من اولیای دانش آموز باید آرامش را به فرزندش هدیه بدهند. خدا را شکر والدین من هم خیلی به من آرامش می دادند و از همین جا از آنها تشکر می‌کنم. مدرسه و معلم های ما هم خیلی به ما کمک می کردند و همکاری زیادی با ما داشتند و از آنها هم تشکر می‌کنم.

آیا در کلاس‌های تقویتی هم شرکت می کردید؟

بله. من در درس‌های عربی، ادبیات و زبان به کلاس های تقویتی می رفتم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار