در گفت و گو با رتبه ۸۶ رشته علوم تجربی مطرح شد:

کنکوری ها باید انگیزه و انرژی خود را تا روز کنکور حفظ کنند

اهر(پانا) - ابوالفضل دخت عبدل، دانش آموز رشته علوم تجربی دبیرستان علامه حلی اهر و فرزند یک فرهنگی توانست رتبه 86 کنکور سراسری را کسب کند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کنکوری ها باید انگیزه و انرژی خود را تا روز کنکور حفظ کنند

ابوالفضل دخت عبدل، دانش آموز رشته علوم تجربی دبیرستان علامه حلی اهر و فرزند یک فرهنگی توانست رتبه 86 کنکور سراسری را کسب کند.

پانا در اهر با وی گفت و گویی با هدف کمک به دانش آموزان کنکوری و پایه دوازدهم سال آینده انجام داده است که در ادامه می خوانید.

خودتان را مختصر معرفی بفرمایید.

ابوالفضل دخت عبدل، دارای رتبه ۸۶ کنکور تجربی ۹۹ هستم. پدرم معاون پرورشی مدرسه و مادرم خانه دار است.

چرا رشته تجربی را انتخاب کردید؟

هدف من از انتخاب رشته تجربی وارد شدن به رشته پزشکی و خدمت به کشور و هموطنانم است. به نظر من تنوع دروس رشته تجربی فوق العاده عالی است چرا که ترکیبی از درس های حفظی و مسئله محور است

چه شغلی در آینده می‌خواهید داشته باشید؟

به پزشکی بسیار علاقه دارم.

در روز چند ساعت مطالعه میکردید؟

بین ۸ تا ۱۰ ساعت

از کی شروع به مطالعه کنکور کردید؟

از همان روزی که وارد مدرسه شدم تلاشم خیلی بیشتر از سایر همکلاسی هایم بود، اما برای کنکور از سال دهم نسبتاً خوب شروع کردم و در سال‌های یازدهم و دوازدهم با شدت بیشتری ادامه دادم.

آیا در آزمون های آزمایشی هم شرکت کردید؟

من تا سال دهم اعتقادی به آزمون آزمایشی نداشتم و در سال یازدهم با تردید ثبت نام کردم، اما پس از چند بار آزمون دادن متوجه پیشرفت چشمگیر خود در درس ها و تست زنی شدم. در سال یازدهم نوسان تراز داشتم ولی در سال دوازدهم به یک ثبات نسبی در تراز و رتبه رسیدم و الان رتبه و ترازی را که در کنکور کسب کردم تا حدود زیادی مدیون همین آزمون ها هستم.

درصدهای تان در کنکور به چه صورت بود؟

ادبیات ۷۰، عربی ۹۵، دین و زندگی ۸۵، زبان ۴۸، ریاضی 72، فیزیک ۴۸، شیمی ۷۷، زمین صفر

چه توصیه ای برای دانش آموزان پایه دوازدهم دارید؟

توصیه می کنم از وقت خود بهینه استفاده کنند استفاده مناسب از وقت لزوماً به این معنی نیست که دانش‌آموز فقط درس بخواند. یک استراحت مناسب باعث بازدهی بالا در زمان مطالعه می‌شود. توصیه دوم من این است که دانش‌آموزان ساعت مطالعه منطقی داشته باشند. من به تجربه پی بردم که ساعت مطالعه تان همیشه باعث پیشرفت می‌شود. دانش‌آموزان باید بسته به شرایط ساعت مطالعه خود را تنظیم کنند یعنی در مواردی ساعت مطالعه خود را بالا یا پایین ببرند تا انگیزه و انرژی کافی را تا روز کنکور در خود حفظ کنند.

فضای مجازی چقدر در پیشرفت شما تاثیر داشت؟

بعد از اینکه مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد من بعضی اوقات از شبکه‌های مجازی و کانال های آموزشی استفاده می‌کردم و شبکه اجتماعی شاد هم برای من مفید بود و علاوه بر معلمان از همکلاسی های خودم سوال می‌پرسیدم و اشکالات خودم را رفع می‌کردم.

نقش خانواده، معلمین و مدرسه در موفقیت شما به چه صورت بود؟

چون در مدرسه تیزهوشان درس می خواندم که به لحاظ امکانات و دبیران ایده‌آل است سال آخر مدرسه برنامه‌ای را ترتیب داده بود تا کنکوری ها به جای آن که وقت شان را بیهوده در حیاط مدرسه با ایستادن در صف تلف کنند در کلاس سوالات کنکور سال های آخر را بررسی کنند.
پدر و مادر و خانواده هم نقش بزرگی در موفقیت من داشته و دارند. پدرم گفته بود که اصلا نگران هزینه تحصیلت نباش هر کتابی نیاز داری به من بگو. مادرم هم سعی می کرد محیط خانه را آرام نگه دارد تا من در فضای بدون حاشیه و با خیال راحت مطالعه را انجام بدهم و مرا تشویق می‌کردند.

آیا در کلاس های تقویتی هم شرکت کردید؟

در طول سال دوازدهم از کلاس های تقویتی استفاده نکردم، ولی قبل از آن در کلاس های ادبیات، ریاضی و شیمی شرکت کرده بودم.

در انتخاب رشته چه رشته هایی و چه دانشگاه هایی را در اولویت قرار دادید؟

پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، شهرها هم اول تهران بعد تبریز.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار