مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:

سازمان دانش آموزی متولی مشارکت فعالانه دانش آموزان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است

اهواز (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در نشست تبیین سند تحولی سازمان دانش آموزی که با حضور مسئولین و معاونین پرورشی نواحی و مناطق استان از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد عنوان کرد سازمان دانش آموزی برای رویکرد اجتماعی شدن و مشارکت فعالانه دانش آموزان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یک نهاد بسیار ارزشمند است و می بایست کارهای آن دنبال شود.

کد مطلب: ۱۱۲۹۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی  متولی مشارکت فعالانه دانش آموزان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است

کوروش مودت در نشست تبیین بسته تحولی سازمان دانش آموزی با محوریت (هر دانش آموز یک نقش اجتماعی)، ضمن تشکر از تلاش های بی وقفه مسئولان و مربیان سازمان دانش آموزی اظهار کرد: گرچه شرایط کرونایی اقدامات را تحت الشعاع قرار داده اما همکاران ما در سراسر استان با سخت کوشی و جدیت در انجام وظایف خود موجب ایجاد یک سرمایه اجتماعی شدند.

او افزود: شرایط کرونایی موجب ایجاد یک سری ابداع خلاقیت ها و ابتکارات از سوی همکاران ما و دانش آموزان شد و همچنین زمینه‌ای برای رشد و توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش ایجاد کرد که امیدواریم با همگرایی و تعامل زمینه توسعه بیشتر آموزش و پرورش استان را در عرصه‌های مختلف ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: سازمان دانش آموزی برای رویکرد اجتماعی شدن و مشارکت فعالانه دانش آموزان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یک نهاد بسیار ارزشمند است و می بایست کارهای آن دنبال شود، اگرچه رویکرد آموزشی و برگزاری جلسات ما از حضوری به صورت مجازی تغییر یافته است اما با این سبک نیز اقدامات خوبی در سازمان دانش آموزی صورت گرفته است.

مهم ترین اقدام آموزش و پرورش خلق شبکه شاد است

مودت با اشاره به اینکه استثنایی ترین نوع بازگشایی مدارس در تاریخ آموزش و پرورش را امسال داشتیم، بیان کرد: آموزش و پرورش به دنبال خلق یک منابع جدید است و به صورت چابک نیز در مقابل کرونا اقدام کرده است، مهم‌ترین اقدام آموزش و پرورش خلق شبکه یا پلتفرم اختصاصی شاد بوده است.

هیچ نرم افزار داخلی به اندازه شاد کاربر ندارد

او خاطرنشان کرد: در کشور ما هیچ اپلیکیشن داخلی به اندازه شاد کاربر ندارد البته در این شبکه ایراداتی نیز وجود دارد که به تدریج و با نظارت وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونین وزارت در حال مرتفع شدن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: 15، 16 میلیون دانش آموز در شبکه شاد عضویت دارند و جمعیت اعضای این شبکه به تدریج با پیوستن اولیا افزایش یافت علاوه بر این اضافه شدن آپشن های جدیدی به شبکه موجب ایجاد یک سری مشکلات در این زمینه شد که فناوری ارتباطات، مخابرات، وزارت آموزش و پرورش و تیم آن در صدد رفع مشکلات فعلی هستند.

مودت با اشاره به اینکه تمام جلسات ما از جمله جلسه وزیر با 90 هزار مدیر سراسر کشور در شاد برگزار شد، ادامه داد: امیدواریم با افزایش پهنای باند و رفع سایر مواردی که ترافیک در شبکه ایجاد می‌کنند، شاد چهره واقعی خود را نشان دهد.

ضرورت برقراری پیوند عاطفی میان دانش آموزان پایه اول و معلمان

او با بیان اینکه بهترین نوع تدریس به شیوه حضوری است، اما برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی تحت تاثیر شرایط مجازی قرار گرفته، تصریح کرد: فرایند و رویکرد ما در سازمان دانش آموزی بیشتر حول اجتماعی شدن دانش آموزان است و تشکل ها و برنامه های ما به صورت حضوری تاثیرات زیادی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی شود، اظهار کرد: در وضعیت قرمز کرونا به سر می بریم اما دانش آموزان پایه اول می بایست برای برقراری پیوند عاطفی که موجب ایجاد رشد اولیه آن ها می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی معلمان خود را ببینند که به دلیل نگرانی مردم این امر صورت نمی گیرد.

نگذاریم در شرایط کرونایی دانش آموزی از تحصیل باز بماند

مودت با اشاره به تاثیراتی که حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس در روند اجتماعی شدن آن ها می گذارد، ادامه داد: اعلام اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس موجب کاهش فعالیت حضوری دانش آموزان شد اما باید آموزش مجازی مستمر انجام شود و همه ما وظیفه داریم فرایند اجتماعی شدن و آموزش دانش آموزان را پیگیری کنیم و نگذاریم دانش آموزی بازمانده از تحصیل شود.

پوشش تحصیلی حداکثری و انسداد مبادی بی سوادی مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به سند تحول بنیادین "هر دانش آموز یک نقش اجتماعی" گفت: رویکردهای ما شامل پوشش تحصیلی حداکثری و انسداد مبادی بی سوادی است و در کنار این ها فعالیت‌های اجتماعی، پرورشی و تربیت بدنی است که تمام این موارد در شبکه شاد لحاظ شد.

مودت با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش می بایست سند تحول بنیادین را که چندین سال است مطرح شده اجرا کند، بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش در جلسات با مدیران کل و شورای معاونین وزارت اصرار بر اجرای سند تحول بنیادین داشتند. بخشی از این سند شامل بسته های تحولی برای تمام ابعاد و ارکان آموزش و پرورش است که هر کدام باید کجا اجرا شود به طور مثال در آموزش ابتدایی خوانا، سازمان دانش آموزی، معاونت آموزشی متوسطه و یا در معاونت پرورشی و نسخه این ها بر مبنای ساحت‌هایی شش گانه و زیر نظام ها موجود است.

او یادآور شد: وظیفه ما این است که هر کدام از معاونین و ادارات رسالت خود را بر مبنای سند تحول بنیادین و چشم انداز آینده آموزش و پرورش انجام دهند و تفاوتی نیز ندارد در فضای مجازی یا به صورت حضوری این اقدام صورت گیرد و این کار حداکثر تلاش مدیران مناطق و هماهنگی با یکدیگر را می طلبد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ما به تمام اعضای شورای معاونین اعلام کردیم که به دلیل حساسیت ماموریت های سازمان دانش آموزی همکاری های لازم را با این سازمان داشته باشند. همچنین مدیران مناطق نیز می بایست همگرایی و تعامل مثبت و سازنده با معاونین و روسای ادارات استان جهت انجام ماموریت های محول شده و ارتباط موثر با دستگاه های اجرایی به خصوص دستگاه های شهرستان ها داشته باشند.

در کنکور امسال 62 دانش آموز خوزستانی موفق به کسب رتبه زیر هزار شدند

مودت در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موفقیت های دانش آموزان خوزستانی در کنکور اظهار کرد: هر چند سال یک بار دانش آموزان خوزستانی در کنکور سراسری رتبه های تک رقمی کسب می کنند، اما امسال گرچه در عرصه کنکور خوب درخشیدند، اما رتبه تک رقمی نداشتیم.

او عنوان کرد: در کنکور سراسری امسال پنج دانش آموز خوزستانی موفق به کسب رتبه های دو رقمی در کشور شدند و 293 رتبه منطقه ای و 62 رتبه زیر هزار داشتیم که این آمار بیانگر رشد حدود ۲۷ درصدی در این زمینه نسبت به سال گذشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در المپیادها دانش آموزان استان خوب درخشیدند و هشت نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که این آمار نیز نشان دهنده رشد بالغ بر 150 درصدی است. امیدواریم این دانش آموزان موفق به کسب مدال شوند تا برای استان افتخارآفرینی کنند. همچنین امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می گیرد آموزش و پرورش استان خوزستان در ارتقای میانگین ها نیز موفق باشد و بتواند اقدامات موثری را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار