در جلسه ستاد کمک مومنانه وزارت آموزش و پرورش مطرح شد

راه‌اندازی پویش «لبخند رضایت» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری

تهران (پانا) - به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یکی از پشتوانه‌های آموزش و پرورش بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌‌آموزی است و یکی از پشتوانه‌های قابل اتکا در این وزارتخانه بسیج فرهنگیان است که همیشه رویکرد جهادی دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پویش «لبخند رضایت» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری

علیرضا کاظمی در جلسه ستاد کمک مومنانه وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد از پیگیری‌های سردار مطهری درباره برگزاری برنامه‌های مختلف تشکر کرد و با بیان اینکه اجتماع بسیجیان در فضای کنونی کشور بسیار ضروری است گفت: کمکی که بسیج فرهنگیان در این ایام می‌تواند به آموزش و پرورش کند کمتر از زمان جنگ نیست اکنون شرایط کشور در عرصه داخلی و خارجی سخت است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در این ایام تلاش دارد تا فضای فرهنگی جامعه را تغییر دهد افزود: نقش بسیج فرهنگیان و معلمان بسیجی و جهادگر در این ایام در راستای افزایش تاب آوری جامعه، مدیریت بحران کرونا و دفاع و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن مهم است.

کاظمی به بازمهندسی فعالیت‌های مجموعه بسیج فرهنگیان اشاره و بیان کرد: در حوزه پرورشی و فرهنگی ابتدا تلاش داریم پایگاه شهید شهسواری را سامان دهیم و کمک کنیم تا ضریب نفوذ فعالیت بسیج فرهنگیان در کشور افزایش یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: به عنوان یک بسیجی تلاش کردم در خدمت باشم اما به نظر می‌رسد باید تلاش‌ها بیشتر از این باشد.

وی با بیان اینکه مراحل مختلف رزمایش کمک مومنانه در مدارس شکل گرفت همچنین سامان دادن به بسیج فرهنگیان کار مهمی است گفت: یکی از پشتوانه‌های آموزش و پرورش بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌‌آموزی است و یکی از پشتوانه‌های قابل اتکا در این وزارتخانه بسیج فرهنگیان است که همیشه رویکرد جهادی دارد.

کاظمی راه‌اندازی پویش «لبخند رضایت» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری را ارزشمند دانست و ادامه داد: کار ما نظارت و اجرای این پویش در کف مدارس خواهد بود. روحیه مطالبه گری استان‌ها و مناطق باید فعال باشد، برای 21 مهرماه نیز باید برنامه ویژه‌ای طراحی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه برای 8 اسفند و روز امور تربیتی از ظرفیت مجموعه استفاده خواهیم کرد، در فضای مجازی محتوا و ضریب نفوذ را مهم دانست.

وی ضمن چند توصیه به حاضران جدید عنوان کرد: لازم است برای تولید محتوای استاندارد دستورالعمل رسانه‌ای برای فعال شدن بسیج فرهنگیان به استان‌ها ارسال همچنین مشوق‌های لازم برای این موضوع تعیین شود تا شبکه مویرگی شبه کانون‌ها ایجاد شود و به کف مدارس برود.

پویش سراسری «لبخند رضایت» راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پانا، سردار عباس مطهری رئیس سازمان بسیج فرهنگیان نیز در این جلسه به کمک‌های نقدی و غیرنقدی برخی از استان‌ها در راستای کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: جلسات ستادی استانی در این موضوع برگزار می‌شود و در مجموع عملکرد خوبی را در استان‌ها داشته‌ایم.

وی ادامه داد: سازمان بسیج بین تمام اقشار کارها را تقسیم بندی کرد 21 مهرماه پیشنهاد شده است تا یک پویشی را تحت عنوان پویش سراسری «لبخند رضایت» راه‌اندازی کنیم.

سردار مطهری افزود: در کنار جمع آوری کمک‌ها در این روز، اقدامات فرهنگیان در این مدت به تصویر کشیده خواهد شد و از فرهنگیانی که در این راستا فعالیت جهادی کردند تقدیر خواهد شد.

راه‌اندازی سایت و کانال ویژه پویش

حسین اسداللهی مسئول بسیج دانشگاه شهید رجایی نیز بیان کرد: مرکز ثقل این پویش را تحت عنوان یک سایت در فضای مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم که به زودی در اختیار همگان قرار می‌گیرد. همچنین در اولین فرصت در فضای مجازی کانال‌هایی را راه‌اندازی می‌کنیم تا اتفاقات استانی را اطلاع رسانی کند.

اسداللهی با اشاره به تولید محتوا در این راستا، خواستار کمک از روابط عمومی‌ها شد و افزود: می‌توانیم برای 21 مهرماه در شبکه افق مستند یا یک فیلم کوتاه پخش کنیم؛ این اقدام نیز اقدام خوبی در راستای پخش این پویش خواهد شد.

مسئول بسیج دانشگاه شهید رجایی اشاره کرد: معرفی فرهنگیانی که نیاز به حمایت دارند می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. وزارت آموزش و پرورش در صدا و سیما یک امتیاز ویژه‌ای را دارد و آن پخش برنامه‌های تحت عنوان به وسعت ایران است این پویش نیز به آموزش و پرورش اختصاص دارد اگر بتوان پوستر این پویش را در این برنامه‌ها قرار داد کار خوبی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار