زهرا شجاعی: چشم انداز روشنى براى کاندیداتوری زنان نیست

تهران (پانا)‌ - چهارمین نشست مشترک شورای مرکزی حزب جوانان ایران اسلامی با دبیران استانی این حزب، با حضور زهرا شجاعی دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب به صورت مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
زهرا شجاعی: چشم انداز روشنى براى کاندیداتوری زنان نیست

در این نشست مجازی زهرا شجاعی ضمن تقدیر از عملکرد حزب جوانان ایران اسلامی در طی سال‌ها فعالیت سیاسی و اصلاح‌طلبانه گفت: برگزاری جلسات هفتگی و بررسی راهبردهای جریان اصلاحات در راستای عبور از وضعیت ناپایدار و بحران‌های موجود این روزها و انتخابات ۱۴۰۰ نشان از احساس مسئولیت و دغدغه بخشی از بدنه جریان اصلاحات دارد.

وی افزود: امروز نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه اصولگرایان نیز ضرورت اصلاح را قبول دارند و صرفا اختلاف بر سر فرآیند و مکانیزم است که می‌توان به یک همدلی مناسب در این زمینه رسید.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب در ادامه به بررسی راهبردهای جریان اصلاحات برای ادامه راه پرداخت و گفت: قبل از آنکه بخواهیم مانیفستی برای جریان اصلاحات در کشور تدوین کنیم باید به صورت جدی به آسیب‌شناسی تحزب و اصلاح‌طلبی در ایران بپردازیم و چرایی برخی ناکارآمدی و شکست‌ها را مورد تجزیه و تحلیل کارشناسانه قرار دهیم.

وی افزود: عملکرد مسئولین نظام و فقدان برنامه و استراتژی هدفمند موجب شده تا مردم نگاه خوبی به احزاب نداشته باشند و خود را صرفا سیاهی لشگر ایام انتخابات بدانند. همچنین ظهور افراد فرصت طلب در بدنه جریان اصلاح طلبی در طی سالیان گذشته خود به آفتی تبدیل شده که می تواند مانع از تحقق آرمان ها و دستیابی به گفتمان اصیل اصلاح طلبی مدنظر سید محمد خاتمی پدر معنوی اصلاح طلبان شود.

زهرا شجاعی کسب قدرت را هدف اصلی اصلاح‌طلبان از حضور در عرصه سیاسی ندانست و خدمت به مردم و بهبود شرایط را آرمان اصلی اصلاح‌طلبان ذکر کرد و گفت: بی‌شک جریان اصلاحات نیاز به یک بازنگری در نقشه راه و آرمان‌های خود دارد و از این رو می‌بایست با برنامه‌ریزی‌های تخصصی در رابطه با مسائل مختلف کشور و براساس نیازهای روز جامعه و خصوصا نسل جدید مانیفست خود را تهیه و در اختیار بدنه این جریان قرار دهد.

وی افزود: ما می‌توانیم در برنامه‌های خود آموزش و کادرسازی تشکیلاتی، تدوین سیاست‌های عمومی و رصد کردن فعالیت‌های حاکمان در قالب کابینه سایه را قرار داده و در آینده بهره‌مندی‌های سیاسی و اجتماعی بیشتری را به دست آوریم.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب در پایان این نشست و در پاسخ به سوالی در رابطه با بحث کاندیداتوری زنان و تعریف رجال سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این سناریو شاید بتواند عاملی در جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات سال آینده شود اما قطعا چشم‌انداز روشنی برای ما نیست، چرا که شورای نگهبان باید رسما تفسیر خود را از کلمه رجال اعلام کند تا شائبه نگاه ابزاری به زنان برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار