در نشست بررسی عملکرد مدیران عنوان شد:

معلمان ایثارگران عرصه آموزش هستند

گلستان(پانا)-درسومین نشست نظارت بر عملکرد مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید از معلمان به عنوان ایثارگران عرصه آموزش یاد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان ایثارگران عرصه آموزش هستند

سومین نشست بررسی عملکرد مدیران، پیرامون بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور احسان گوهری راد مدیرکل آموزش وپرورش استان گلستان، معاونین و تیم های نظارتی در سالن فرهنگ این اداره کل برگزار شد.

همزمان با بازگشایی مدارس سومین مرحله نظارت بر عملکرد مدیران مدارس که در قالب تیم های سه نفره به منظور نظارت بر اجرای مطلوب پروتکل های بهداشتی و حسن اجرای دستورالعمل بازگشایی مدارس کل استان صورت گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ضمن تشکر و قدردانی از حضور تیم های نظارتی استان در مدارس اظهار کرد: همه ذی‌نفعان و دست‌اندرکاران آموزشی اعم از معلمان، دانش‌آموزان، والدین، مدیران و کارشناسان‌در حال انجام یک جهاد آموزشی و تربیتی، بسیج و آماده به خدمت هستند.

وی با بیان اینکه معلمان ایثارگران عرصه آموزش هستند گفت: اجرای طرح زوج و فرد در آموزش های حضوری با در نظر گرفتن این مسئله که فضای کلاس درس باید یک فضای ایمن و دور از استرس های بهداشتی، روانی و آموزشی باشد و همچنین استفاده از محتواهای بومی و سامانه شاد توسط معلمان و دانش آموزان را جهت آموزش بهتر و باکیفیت تر مورد تاکید قرار دادند.

همچنین اجرای شاخص های آموزشی و پرورشی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و شاخص سلامت و ارسال بازخورد نتایج کمی و کیفی نظارت های بازرسی به معاون آموزشی متوسطه و مدیران شهرستان ها جهت پیگیری موارد و مشاهدات جهت رفع مشکلات احتمالی و اجرای کیفیت آموزشی بهتر مورد پیگیری قرار گرفته شود.

بر طبق مشاهدات و گزارشات واصله از بازدیدها در آغازین هفته های شروع به کار مدارس استان، حضور 50 الی 90 درصدی دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی، ضدعفونی مدارس، رعایت فاصله فیزیکی در مدرسه، بهزیستی روانی و عاطفی و رفت‌ و آمد دانش‌آموزان، خدمات مدرسه‌ای، حضور و غیاب دانش‌آموزان نیز به صورت متعادل در حال انجام است.

در این جلسه عنوان شد: نحوه آموزش در مدارس و تنظیم فعالیت‌های جریان یادگیری از طریق رویکرد آموزش ترکیبی شامل آموزش‌های حضوری و غیرحضوری (مجازی) در دوران کرونا و استفاده از سامانه شاد به ‌عنوان یک سیاست کلان در دستور کار قرار دارد که بخشی از فرآیند آموزش است و می تواند به رفع نیازهای آموزشی دانش آموزان کمک شایانی کند.

از نکات مهم مطرح شده در این نشست پیرامون تضمین سلامت دانش آموزان و جلوگیری از افت کیفیت آموزشی به دو نکته حائز اهمیت می توان اشاره کرد که مطالبه آموزش و پرورش از مدیران مدارس است: اولین مورد فراهم کردن امکان تهویه مطلوب هوای کلاس ها و دومین مورد پاکسازی و ضدعفونی دوره‌ای فضای آموزشی در طول هفته است.

در ادامه بازرسین نظارتی استان اظهار کردند: برای جلوگیری از شکاف آموزشی در مناطق مختلف استان، از حداکثر ظرفیت معلمان و دبیران به صورت مطلوب استفاده شده است، لازم است در مناطق حاشیه ای و غالبا محروم، روستاهای مناطق صعب العبور و فاقد امکانات فنی اینترنت و عشایری برای آموزش دانش آموزان، تهیه بسته های آموزشی، استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی و دسترسی به ماسک و اقلام بهداشتی لحاظ شود تاعلاوه بر مقابله با پیامدهای تعطیلی مدارس، موجب کاهش تفاوت‌های آموزشی ناشی از جایگاه اقتصادی و اجتماعی در بین دانش آموزان شود.

در این جلسه نظارتهای شهرستانها بر روند اجرای فرآیند آموزش دانش آموزان به صورت مستمر مطالعه و اجرای کامل اطلس آموزشی توسط مدیران و معلمان، بهره گیری از آموزش های سامانه شاد، اجرای مصوبات شورای مدرسه، برگزاری وبینار با مدیران مورد تاکید قرار گرفت.

در مدارس شبانه روزی و خوابگاه های دانش‌آموزان باید تراکم دانش آموزان کمتر شده تا شاهد مشکلات بهداشتی در این مدارس نباشیم. همچنین استفاده از نرم افزارهای مجازی جهت کمک به روند آموزش بیشتر مورد تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار