مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

مدیران مدارس با تحلیل علت های پیشرفت و پسرفت روند آموزشی، سبب ارتقای علمی دانش آموزان شوند

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان نقش تعیین کننده مدیران مدارس در پیشبرد و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت از برگزاری اولین گفتمان زنده تصویری وزیر آموزش و پرورش با مدیران مدارس سراسر کشور در بستر شبکه "شاد" خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس با تحلیل علت های پیشرفت و پسرفت روند آموزشی، سبب ارتقای علمی دانش آموزان شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب گفت: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر تعامل و ارتباط حداکثری با مدیران مدارس، مرور سیاست ها و برنامه های اجرایی در سال تحصیلی 1400-1399 و ایجاد همگرایی و وحدت رویه بین ستاد و مدرسه، ارتباط زنده تصویری وزیر آموزش و پرورش با مدیران مدارس، چهارشنبه 26 شهریور 99 ساعت 15 در بستر شبکه "شاد" برگزار می شود.

وی ضمن تاکید بر این نکته که مدیران مدارس بایستی 15 دقیقه زودتر وارد گروه و ارتباط زنده شوند، گفت: مدیران مدارس باید با تجزیه و تحلیل علت های پیشرفت و پسرفت روند آموزشی و بررسی راهکارهای بهبود کیفیت، سبب ارتقا و تقویت بنیه علمی دانش آموزان شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: مدیران مدارس در رشد و توسعه جامعه و یا افت و انحطاط آن سهم مؤثری دارند، بنابراین مسئولیت یک مدیر بسیار سنگین است و باید با اهداف و وظایف اساسی و مهارت های لازم مدیریت به ویژه در برقراری روابط انسانی آشنا باشند.

اسکندری نسب با اشاره به لحاظ کردن شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران اظهار کرد: مدیران، باید با موانع موفقیت در اداره مدارس، معلمان، دانش آموزان و تعامل با اولیا و تشکیلات، شناخت کافی داشته باشند که این مهم به تجربه آموزی نیاز دارد.

وی با بیان این که مدیریت آموزشی، در بین سایر انواع مدیریت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: اگر آموزش و پرورش هر جامعه در رأس همه مسائل جامعه باشد، مدیریت آموزشی نیز با همان منطق، جایگاه مهمی در بهسازی و توسعه جامعه دارد و اگر مدیران آموزشی یک جامعه دارای دانش و مهارت های کافی باشند، بدون تردید، نظام آموزشی نیز از اثربخشی، کارایی و اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار