معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس:

وضعیت اقتصادی نامناسب فعلی موجب گسترش آسیبهای اجتماعی شده است

بوشهر(پانا)_ پنجاه و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی وزارت علوم با حضور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجه الاسلام عاملی دبیر شورای عالی فرهنگی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت اقتصادی نامناسب فعلی موجب گسترش آسیبهای اجتماعی شده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، در این نشست سید موسی گلستانه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس به عنوان نماینده معاونین دانشگاه های منطقه ۷ گفت: با توجه به پیچیدگی ها و چالش های حوزه های اقتصادی، اجتماعی، زیستی و فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی متخصصان در رفع این چالش ها هستیم. وضعیت اقتصادی نامناسب فعلی موجب گسترش آسیبهای اجتماعی شده است و نداشتن حس شایستگی و کارآمدی در میان جوانان، متاسفانه رفع این مشکلات و آسیبهای پیش رو را دشوارتر کرده است.
وی ادامه داد: برای ارتقا حس شایستگی و کارآمدی دانشجویان بهترین ابزار کارآفرینی و نوآوری فرهنگی و اجتماعی است، که به نوعی ظرفیت ساز و شایسته ساز است.

او گفت : نوآوری فرهنگی موجب تقویت مشارکت فعالانه دانشجویان در کانون های فرهنگی و انجمن های علمی می شود و آنها را به سمت کارآفرینی اجتماعی و فرهنگی در جهت حل مسائل حوزه های فقر، بیکاری، طلاق، اعتیاد، همسرآزاری، فرزندآزاری و ... سوق خواهد داد که امروز بیش از گذشته نیاز به انجام این مهم داریم.
گلستانه برگزاری جشنواره های مد و لباس و بازارچه های فرهنگی را از نمونه اقدامات ارزنده خلاقانه و کارآفرینانه معرفی کرده و پیشنهاد دادند که سامانه مشترک نمایشگاهی برای کلیه دانشگاهها پیاده سازی شود تا آثار دانشجویان در آن به اشتراک گذاشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار