مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان خبر داد:

فروش 2850 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای بهسازی بافت فرسوده تبریز

خبرگزاری پانا:مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان از فروش 2 هزار و 850 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای بهسازی بافت فرسوده تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد سجودی در نشست ارزیابی عملکرد این شرکت خطاب به شهردار تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز به سهم خود و به منظور پیشگیری از تلفات و خسارات ناشی از زلزله احتمالی در تبریز از چند سال قبل با شناسایی بلوک‌های فرسوده شهری گام‌های عملی در راستای نجات تبریز از بحران احتمالی برداشته است.

وی افزود: این شرکت علاوه بر اجرای طرح‌های بافت فرسوده، تعداد هشت پروژه جمعاً به ارزش 200 میلیارد ریال در راسته کوچه را مدیریت می‌کند.

سجودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای موفق پروژه عتیق، تأکید کرد: پروژه احیای بافت فرسوده طرح عتیق به لحاظ قرار گرفتن در محدوده مرکزی شهر و همجواری با مسجد کبود به عنوان فیروزه جهان اسلام، خیابان امام خمینی (ره) به عنوان شاهراه اصلی شهر، خیابان خاقانی به عنوان اصلی‌ترین راه دسترسی به بازار تبریز، طرح عظیم میدان شهید بهشتی و خیابان‌های شهید بهشتی و بهادری از جمله مهم‌ترین و حیاتی‌ترین طرح‌های احیای بافت‌های فرسوده شهری تبریز است که به همت شهرداری تبریز و مشارکت بخش خصوصی و مردم پس از نزدیک به 30 سال امکان اجرا و احیای دوباره یافته است.

وی ادامه داد: پروژه عتیق در هفت طبقه شامل سه طبق زیرزمین، و چهار طبقه روی زمین و با مشخصات زیرزمین‌های دو و سه با کاربری پارکینگ با گنجایش 950 دستگاه خودرو، زیرزمین اول و همکف و طبق اول به صورت تجاری و طبقات دوم و سوم خدماتی و تفریحی خواهد بود، همچنین مجتمع تجاری در خیابان شهید بهشتی با مساحت 30 هزار متر مربع، در هفت طبقه شامل طبقات زیرزمین سوم و دوم با کاربری پارکینگ با گنجایش 250 خودرو و طبقات زیرزمین اول و همکف و طبقه اول با کاربری تجاری و طبقات دوم و سوم با کاربری خدماتی و اداری بوده و بخش مسکونی 199 واحدی با زیربنای 36 هزار مترمربع در 11 بلوک خواهد بود.

سجودی همچنین با اشاره به پروژه آیسان که در محل قبلی ترمینال تبریز احداث می‌شود، اذعان داشت: برای اجرای پروژه آیسان یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط شهرداری تبریز فروخته شد و خوشبختانه این پروژه با سرعت تمام در حال اجرا است، امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح مهم خدماتی، رفاهی و تجاری باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان همچنین با اشاره به اجرای طرح بلوک میار میار، عنوان کرد: برای اجرای این پروژه نیز یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط شهرداری تبریز عرضه شد و خوشبختانه عملیات تملک و اجرایی این پروژه نیز در حال انجام است.

ی در ادامه سخنان خود با اشاره به موفقیت تجربه فروش و انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی عتیق و آیسان و بلوک میار میار، تنها راه تسریع روند توسعه و عمران شهری را تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فروش اوراق مشارکت دانست و اضافه کرد: فروش اوراق مشارکت راحت‌ترین و مناسب‌ترین راه برای تسریع روند توسعه شهر و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی در کلانشهرها به شمار می‌رود.

سجودی در پایان ابراز کرد: شهرداری تبریز توسعه پایدار شهری را اولویت مهم خود در اجرای پروژه‌های شهری قرار داده و در سایه توجه به این ام ر شاهد اجرا و بهره‌برداری از ده‌ها پروژه عمرانی و زیربنایی در سال‌های اخیر در این شهر هستیم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار