رتبه بندی، مهم ترین اقدام معیشتی دولت برای فرهنگیان

بیرجند(پانا)- مدیر آموزش و پرورش بیرجند اعلام کرد اجرای رتبه بندی معلمان، مهم ترین اقدام دولت تدبیر و امید در راستای تأمین معیشت فرهنگیان به شمار می رود.

کد مطلب: ۱۱۱۹۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه بندی، مهم ترین اقدام معیشتی دولت برای فرهنگیان

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش بیرجند، محمدحسین یکه خانی، صبح امروز در حاشیه سی و چهارمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی و اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اقدام دیگر دولت های یازدهم و دوازدهم در راستای تلاش برای برقراری عدالت آموزشی بین همه دانش آموزان و دسترسی آسان آنان به خدمات آموزشی و پرورشی است.

او؛ با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی و ترمیم حقوق فرهنگیان تصریح کرد: اجرای طرح رتبه بندی معلمان و اعمال فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در دولت تدبیر و امید گام بلندی در اجرای تحقق شعار همسان سازی حقوق فرهنگیان با سایر کارکنان دولت بود به طوری که این مهم تقریبا انجام شده است.

او ضمن اشاره به اجرای سند تحول در آموزش و پرورش بیرجند ابراز کرد: همواره اجرای سند تحول آموزش و پرورش که در حقیقت کیفیت بخشی به آموزش و تربیت دانش آموختگان با کیفیت و افزایش مهارتها و آموزش فنی حرفه ای است، از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش بوده که خوشبختانه در سال های اخیر اجرای آن با جدیت بیشتری دنبال شده است و تمام برنامه ریزی های آموزش و پرورش در همه سطوح بر مبنای همین سند تحول است.

یکه خانی در ادامه به اهمیت موضوع عدالت آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: در سال های اخیر در راستای برقراری عدالت آموزشی گام های بلندی در آموزش و پرورش بیرجند برداشته شده است که از آن جمله می توان به مواردی همچون تحت پوشش قراردادن تمام مناطق روستایی شهرستان برای آموزش دانش آموزان، افزایش ظرفیت مدارس شبانه روزی برای استفاده بهتر و بیشتر دانش آموزان، شناسایی و حمایت دانش آموزان دارای وقفه تحصیلی و یا بازمانده از تحصیل و ... اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به پوشش حداکثری تحصیلی فزراندان اتباع خارجی گفت: در سال های اخیر و در دولت دوازدهم با اشاره به منویات رهبر انقلاب، مبنی بر پوشش تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجه، آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با وجود کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی نسبت به تحقق این امر اقدام کرده و تمامی دانش آموزان اتباع حاضر در شهرستان را تحت پوشش آموزشی قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار