«داستان‌های سرزمین مردمان خردمند» یک هفته به صحنه نمی‌رود

تهران (پانا) - نمایش «داستان‌های سرزمین مردمان خردمند» به مناسبت فرارسیدن ایام عاشورا و تاسوعای حسینی به مدت یک هفته اجرا نخواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۱۸۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
«داستان‌های سرزمین مردمان خردمند» یک هفته به صحنه نمی‌رود

به گزارش روابط عمومی نمایش، نمایش «داستان‌های سرزمین مردمان خردمند» به طراحی و کارگردانی سعید چنگیزیان و مشارکت فرهنگسرای نیاوران که براساس داستان‌های شاهنامه شکل گرفته است از روز پنجشنبه ۶ شهریور به مدت یک هفته به مناسبت ایام حسینی به صحنه نمی‌رود.

این اثر نمایشی که نخستین تجربه سعید چنگیزیان بازیگر با سابقه سینما و تئاتر در حوزه کارگردانی است با نگاهی به داستان‌های شاهنامه با هنرجویان وی از ۲۰ مرداد در فرهنگسرای نیاوران اجرای خود را آغاز کرده است و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

در توضیح روایت‌های این اثر نمایشی آمده است: «نمایش از داستان «هوشنگ - علی ایزدی» آغاز می‌شود، سرگذشت ضحاک از زبان «ارنواز - راهله تعبدی» گفته می‌شود. به «فریدون - مهدی صناعتی» می‌رسد، از «سام - داوود ونداده» و «زال - داوود ونداده» و «رودابه - مهسا قریشی» به زادروز رستم می رسیم. دلدادگی «تهمینه - صونا احمدپور ملکی» و رستم را نظاره گریم. پس از رزم «سهراب - حامد رجائی» و «گُردآفرید - مبینا آقاخانی» به کارزار رستم و سهراب می رسیم. از روایت وفاداری «سیاوش - سپاس رضایی» به «کاووس - امیر بیرانوند» و نیرنگ «سودابه - طلیعه ایمانی» گذر کرده به سرگذشت «اسفندیار - سپهر سهرابی» گوش می‌سپاریم. «اشکبوس - سپاس رضایی» به ضرب یک تیر، مغلوب رستم می‌شود. عشق و وفاداری «منیژه - ستاره بذرافشان» بر «بیژن - امیر بیرانوند» به رهایی اش از تیرگی چاه می‌انجامد.»

بازیگران این اثر عبارتند از علی ایزدی، راهله تعبدی، محمد دارآفرین، مهدی صناعتی، داوود ونداده، مهسا قریشی، طلیعه ایمانی، صونا احمدپور ملکی، حامد رجائی، مبینا آقاخانی، سپاس رضایی، سپهر سهرابی، ستاره بذرافشان، امیر بیرانوند، مجید چنگیزیان.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به رها جهانشاهی مجری طرح، یاشار اطاعتی طراح موسیقی، مهرداد متجلی طراح گرافیک و ویدئو، مجید چنگیزیان، نگین بهزاد، دانیال صارمی نژاد گروه کارگردانی، قاسم غضفری، محمدرضا تحقیقی، شایان کاظمی ساخت دکور، فریبرز دارایی مشاور رسانه‌ای، سارا حدادی مدیر روابط عمومی youstudio، امیر قالیچی تبلیغات مجازی -تئاتر بازها و بهار عسگری عکاس اشاره کرد.

نمایش «داستان‌های سرزمین مردمان خردمند» از پنجشنبه ۱۳ شهریور اجرای خود را به مدت یک هفته از سر خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار