نگرانی مردم گیلان از افزایش بیماری کرونا؛

سفر به استان گیلان منطقی نیست

رشت (پانا) - یکی از دلایل روند صعودی مبتلایان به کرونا و تلفات آن در این استان، سفر هموطنان است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سفر به استان  گیلان  منطقی نیست

بیش از یک ماه است که آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ و به تبع آن مرگ های ناشی از آن در بیمارستان های استان روند افزایشی داشته و وضعیت گیلان از مرحله هشدار به قرمز رسیده، اما خطرناک بودن وضعیت قرمز هم موجب نشده که هموطنان از سفر به استان های شمالی به ویژه گیلان دست بکشند تا هم جان خود و عزیزانشان و هم جان اهالی گیلان را از این ویروس کشنده هزار چهره در امان بدارند.

با اینکه شش ماه گذشته، اما آمار مبتلایان به آن و مرگ های ناشی از کووید ۱۹ همچنان بالا است.

نارضایتی مسئولان از حضور مسافران در گیلان
حضور مسافران در استان های شمالی به حدی نگران کننده شده که صراحتا فریاد نارضایتی مسئولان وزارت بهداشت کشور را درآورده است، به طوری‌که معاون بهداشت وزارت بهداشت اخیرا اعلام کرده که تهرانی‌هایی که به شمال سفر می‌کنند استان‌های شمالی را درگیر شیوع بحرانی کرونا کرده‌اند.

«علیرضا رییسی» با درماندگی از رفتار نادرست تهرانی ها در سفر به استان های شمالی از جمله گیلان گفته است: نمی دانیم با تهرانی‌ها چه کنیم.

معاون علوم پزشکی گیلان اظهار کرده است: از هموطنان می خواهیم به گیلان مسافرت نداشته باشند و هم استانی ها از ترددهای غیرضروری بین شهرها پرهیز کنند.

مسافرت به گیلان از اصلی ترین دلایل شیوع مجدد کرونا

اگرچه این هشدارها در سطوح مختلف مسئولان بهداشتی و درمانی استان بارها تکرار شده است، اما در صریح ترین و منطقی ترین اظهارنظرها، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با برشمردن دلایل افزایش ابتلاها در سطح استان طی یک ماه و نیم تا دو ماه گذشته بیان می کند: از ۶ هفته پیش سیر افزایشی بستری بیماران مبتلا به کرونا را در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان شاهد هستیم که یکی از دلایل اصلی آن مسافرت ها و حضور افراد در مناطق تفریحی استان است.

به گفته «ارسلان سالاری» مسافرت ها، تجمع افراد در بازارها، سواحل، رستوران ها، محافل و سهل انگاری مردم از دلایل روند افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا است.

وی تاکید می کند: روند افزایش مبتلایان با بی توجهی به هشدارها ادامه می یابد.

«ارسلان زارع » با بیان اینکه بخشی از مبتلان و بیماران بستری در مراکز درمانی استان را مسافرانی تشکیل می‌دهند که با وجود توصیه ها، به گیلان سفر کرده اند، اظهار کرد: ضمن تاکید مجدد بر پرهیز از سفرهای غیرضروری به استان، همچون روزهای نخست که مسئولان و رسانه ها بر لزوم اجتناب از سفرهای غیرضروری تاکید داشتند، امروز هم لازم است اعلام کنیم وضعیت استان، قرمز است و سفر به قصد تفریح به استانی با این شرایط، منطقی نیست.

میزبانی که حالش خوب نیست

اگرچه نمی توان نسبت به تاثیر تجمع افراد در بازارها برای کسب رزق و روزی بی تفاوت بود، اما مسافرت ها به استان از دلایل اصلی شیوع مجدد بحران کرونا در گیلان تشخیص داده شده است که می توان نسبت به عدم ضرورت آن برای امنیت گیلانی ها اتفاق نظر داشت. هر چند گیلان همواره میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران در طول سال به ویژه نیمه نخست سال است، اما شاید اینبار باید جدی تر نسبت به امکان میزبانی آن از مسافران تردید داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار