معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

مسافرت با وجود کرونا و هشدارها، رفتاری غیراخلاقی است

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد مسافرت با وجود شیوع کرونا و همه هشدارها و درخواست ها برای ماندن در محل های سکونت، کاملا غیراخلاقی و بی توجهی به حقوق عامه مردم و سلامت جامعه است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مسافرت با وجود کرونا و هشدارها، رفتاری غیراخلاقی است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده عنوان کرد: گیلان بیش از دو ماه است که در وضعیت قرمز قرار دارد و در این مدت بارها به هموطنان توصیه کرده و از آنان خواسته ایم به این استان مسافرت نکنند. این بی توجهی، رفتاری کاملا غیراخلاقی است که تبعات سنگینی می تواند برای مردم استان و خود آنان در بر داشته باشد.

وی اظهار کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان گیلان به دلیل بیماری کووید ۱۹ از مرز ٣٧٠ نفر عبور کرده و نسبت به روزهای گذشته این آمار در حال افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر‌؛ نشان کرد: زمانی که مسافرت ها آغاز می شود در عین آنکه تعدادی مسافر در بیمارستان ها داریم، مراجعه به اورژانس بیمارستان ها در استان افزایش می یابد این در حالی است که امکانات بهداشتی، درمانی گیلان پاسخگوی این شرایط نیست.

وی بیان کرد: از هموطنانی که قصد سفر به گیلان را دارند می خواهیم که از این سفر منصرف شوند، اما آنان که به استان سفر کرده اند از تردد خودداری کرده و در یک جا بمانند و توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: این وضعیت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ماندن در منازل می تواند موجب شود تا سلامت خود آنان و سایر مردم حفظ شود.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان کرونا در کشور تاکنون ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر است که به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند وبا فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار