تخفیف 30 درصدی شهریه دروس متغییر برای دانشجویان دانشگاه شیراز

سناریوهای دانشگاه شیراز برای برگزاری کلاس‌ها

شیراز(پانا)- رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه پس از برگزاری موفق کنکور، طبق برنامه‌ سنجش آموزش کشور، انتظار می‌رود تا اواخر مهرماه یا اواسط آبان ماه نتایج نهایی کنکور به دانشگاه‌ها ارسال شود گفت: مجموعه آموزشی دانشگاه شیراز برای ثبت نام دانشجویان جدید کاملا آماده است و به محض دریافت نتایج کنکور ، به مدت یک هفته ثبت نام دانشجویان جدید به صورت مجازی انجام و در اولین فرصت در کمترین بازه زمانی کلاس‌های درسی شروع می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۷۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تخفیف 30 درصدی شهریه دروس متغییر برای دانشجویان دانشگاه شیراز

حمید نادگران امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با خبرنگاران، برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری در صورت اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ، برگزاری کلاس‌ها به صورت ترکیبی و یا برگزاری کامل کلاس‌ها به صورت مجازی را از جمله سناریوهای دانشگاه شیراز برای برگزاری کلاس‌های دانشجویان برشمرد و گفت: تصمیماتی در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی گرفته شده است تا دانشجویان جدید بتوانند با حفظ پروتکل‌های بهداشتی یک نیمه روز با اساتید و محیط دانشگاه آشنایی پیدا کنند.

نادگران با اشاره به اینکه دفاع از پایان نامه‌های ارشد و دکتری به صورت ترکیبی انجام می‌شود گفت: اعضای کمیته دفاع با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و یا در صورت تمایل به صورت مجازی در جلسه حاضر می‌‌شوند و اساتید نیز به صورت مجازی در جلسه دفاع دانشجویان حضور پیدا می‌کنند.

به گفته او امکان حضور سایر افراد از جمله خانواده و یا دوستان دانشجو در جلسه دفاع با پیگیری لینک دفاع دانشجو وجود دارد.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه شیوع کرونا هیچ محدودیتی در پذیرش دانشجویان نداشته است گفت: اگر کلاس‌ها مجازی شد با توجه به اینکه دانشگاه شیراز زیر ساخت آموزش مجازی را دارد هیچ محدودیتی برای برگزاری مجازی کلاس‌ها وجود ندارد.

نادگران با بیان اینکه در صورت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری خوابگاه در اختیار دانشجویانی که از سایر استان‌ها و شهرها برای تحصیل به دانشگاه شیراز می‌آیند قرار می‌گیرد گفت: در صورت برگزاری مجازی کلاس‌های نیز طبعا اسکان در خوابگاه لازم نیست.

او در خصوص وضعیت دانشجویان بین المللی در ترم آتی نیز گفت: وضعیت تحصیل دانشجویان بین المللی تفاوتی با وضعیت تحصیل دانشجویان ایرانی ندارد و آنها نیز از طریق اینترنت در کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند و در صورت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری در کلاس درس خود شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه تغییری در میزان شهریه دانشجویان شهریه پرداز ثابت وجود ندارد گفت: برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی باری بر دوش دانشگاه شیراز است و هزینه‌هایی برای بستر IT و ICT در راستای برگزای مطلوب کلاس‌های مجازی به همراه داشته است.

نادگران از تخفیف 30 درصدی شهریه دروس متغییر برای دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه شیراز خبر داد.

او با اشاره به اینکه دانشجویان دکتری پس از یک دوره آموزشی دو ساله باید امتحان جامع بدهند و وارد دوره پژوهشی دکتری شوند گفت: قسمت کتبی امتحان جامع آزمون دکتری با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود و قسمت شفاهی امتحان جامع آزمون دکتری به عهده بخش‌های دانشگاه شیراز قرار دارد و این بخش‌ها با ارائه برنامه زمانبندی به دانشجویان و حفظ پروتکل‌ها بهداشتی مجاز به برگزاری حضوری امتحان شفاهی هستند و در صورت تمایل می‌توانند این امتحان را به صورت مجازی برگزار کنند؛ دانشجویانی که تمایل به برگزاری مجازی امتحان شفاهی دارند به بخش مربوط حوزه امتحان خود اطلاع دهند.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به برگزاری کنکور و با بیان اینکه به کار گیری هر نوع وسیله‌ای همچون موبایل در کنکور ممنوع است و کسانی که با موبایل وارد محیط امتحان شوند تخلف کرده‌‌اند گفت: خوشبختانه در کنکو برگزار شده در دانشگاه شیراز و در سطح استان تنها دو نفر با موبایل خاموش و یک نفر با موبایل روشن در سر جلسه کنکور دیده شده‌اند و بلافاصله موبایل اخذ ، وضعیت صورت جلسه ، و در پایان موبایل به افراد برگردانده شده است و صورت جلسه به ستاد ملی برگزار کننده کنکور منعکس شد.

نادگران از جمله اقدامات دانشگاه در حوزه پژوهشی در خصوص شیوع کرونا را تعامل دانشگاه شیراز و استانداری فارس ، تشکیل جلسات متعدد در کارگروه علمی مبارزه با کرونا و تشکیل کارگروه استانی واکسن بر شمرد.

او از افزایش 340 درصدی تعداد تفاهم نامه‌های بین المللی دانشگاه شیراز خبرداد و گفت: در حال حاضر از 5 تفاهم نامه با دانشگاه‌های معتبر دنیا به 22 تفاهم نامه رسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه شیراز از 10 درصد رشد در بخش قراردادهای داخلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد قراردادهای داخلی پژوهشی دانشگاه شیراز 132 مورد است و در بخش قراردادهای پژوهشی بین المللی شاهد افزایش 400 درصدی بوده‌ایم ؛ همچنین در بخش قراردادهای کلان از جمله مگاپروژه‌های نفتی ، دانشگاه شیراز 6 مگاپروژه نفتی در اختیار دارد.

نادگران ادامه داد: کل قراردادهای نفتی از 8 میلیارد تومان به 33 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و در زمینه نوآوری و اکتشافات ثبت شده داخلی 12 طرح و در خصوص اختراعات ثبت شده در مراجع بین المللی 16 طرح داریم.

او با بیان اینکه دانشگاه شیراز در 4 سال متوالی در حوزه پژوهشی در کشور موفق به کسب رتبه اول بوده است گفت: در زمینه تعداد مقالات در مجلات خارجی شاهد رشد 53 درصدی و در زمینه همایش‌های علمی برگزار شده شاهد افزایش همایش‌ها از 6 همایش به 15همایش بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه هیچ دانشجویی در دانشگاه شیراز به کرونا مبتلا نشده است گفت: با همکاری اپراتورها ، بخش قابل توجهی از اینترنت دانشجویان در بعضی موارد رایگان شد و بخشی با تخفیف انجام شد.

نادگران خاطرنشان کرد: برای اولین بار دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه پیشگام طرحی به نام طرح همراه دانشجو را شروع کرد که در این طرح از کارگروه‌های تشکیل شده در دانشگاه شیراز با 12 هزار دانشجو تماس تلفنی گرفته شد و چگونگی استفاده از کلاس مجازی، وضعیت سلامت دانشجویان، چگونگی استفاده از سی دی‌های آموزشی از دانشجویان دانشگاه شیراز پرسیده شد که در این تماس‌های تلفنی تمامی دانشجویان سالم بوده‌اند و به کرونا نیز مبتلا نشده بودند.

او با بیان اینکه نزدیک به 500 نفر از دانشجویان به هیچ نوع امکانات برای شرکت در کلاس‌ها دسترسی نداشتند گفت: این تعداد از دانشجویان مشمول مساعدت دانشگاه شیراز قرار گرفتند و وسایل مورد نیاز برای آنها تهیه شده است.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا بخش عمده‌ای از درآمدهای دانشگاه شیراز کاهش یافته است گفت: دانشگاه شیراز در تنگنا بودجه قرار گرفته‌ است و انتظار می‌رود با کمک مسئولان اعتبارات و بودجه دانشگاه جبران شود تا بتوانیم خدمت رسانی به دانشجویان و اساتید را به روال سابق برگردانیم.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار