آموزش و پرورش استان گیلان پیشتاز در برگزاری نماز جماعت

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در جهت تعمیق فرهنگ نماز در مدارس، در سال تحصیلی 99_ 98 نماز جماعت در بیش از 1500 مدرسه استان اقامه شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش استان گیلان پیشتاز در برگزاری نماز جماعت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در جلسه شورای اقامه نماز با اشاره به هدف کلان نقشه سند تحول بنیادین در رسیدن به حیات طیبه اظهار کرد: در تمام ساحت های آموزشی و تربیتی این سند به گسترش فرهنگ نماز تأکید شده و برگزاری نماز جماعت در مدارس یکی از مصادیق عمده رسیدن به این هدف راهبردی است. وی با اعلام برگزاری نمازهای جماعت در هزار و 509 مدرسه استان خاطرنشان کرد: این فریضه الهی با حضور امامان جماعت روحانی و فرهنگی برپا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به توزیع 3 هزار فرش سجاده ای در مدارس استان، به نیاز 5 هزار متر مربع از نمازخانه های مدارس به فرش سجاده ای در سال تحصیلی آینده خبر داد.

رحمتی، نماز را برکت زندگی مومنان دانست و بر برپایی مستمر این توصیه موکد پیامبر اسلام در مدارس و ادارات آموزش و پرورش و اجرای نهضت ساخت نمازخانه تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوطالب حجازی مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به برنامه های متنوع این ستاد در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: نشست های دانش آموزی نماز با حضور 14 هزار نفر، نشست های فرهنگ سازی نماز در خانواده با مشارکت 11 هزار خانوار و همچنین راه اندازی هیئت های اندیشه ورز در 1300 مدرسه دوره اول و دوم متوسطه از جمله مهم ترین برنامه های ستاد اقامه نماز گیلان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای آموزش نماز از پایه اول ابتدایی در مدارس استان خاطرنشان کرد: برپایی زنگ نماز جماعت در مدارس متوسطه اول و دوم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مدارس برپا می شود.

جمیل عباسی غریب با بیان برخی اقدامات و برنامه های آموزش و پرورش استان گیلان در سال تحصیلی 99 _ 98 اظهار کرد: توانمند سازی کارشناسان شهرستان ها، اجرای طرح مبین و توانمند سازی معلمان و آموزشیاران از جمله مهم ترین این برنامه هاست.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن در نحوه اجرای برنامه های تربیتی دانش آموزان خاطرنشان کرد: امسال جشن تکلیف دانش آموزان پایه سوم دختر با همکاری صدا و سیما به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار