نرخ مصوب شیرخام رعایت نمی‌شود

تهران ( پانا) - مدیر عامل شرکت پگاه تهران با تاکید براین که میزان سرانه مصرف لبنیات در کشور نگران کننده است می‌گوید در جهت رعایت حال مصرف کنندگان کم درآمد بخش قابل توجهی از محصولاتمان را با حاشیه سود ناچیز عرضه می کنیم.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نرخ مصوب شیرخام رعایت نمی‌شود

جعفر میر طی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه شیر پگاه تهران اظهار کرد: تولیدات این کارخانه در 4 بخش پاستوریزه، استریل، شیر خشک صنعتی و محصولات پودری بر اساس رعایت کلیه استانداردها در زنجیره تولید است و درصورتی که شرایط نگهداری محصول حفظ شود ، سلامت تولیدات این برند را تایید و تضمین می کنیم.
مدیر عامل شرکت پگاه تهران با ابراز نگرانی نسبت به کاهش مصرف سرانه لبنیات در کشور گفت: پس از هدفمندی حامل های انرژی مصرف لبنیات روند کاهشی داشته و در خوش بینانه ترین حالت سرانه سالیانه مصرف در کشور 80 کیلو گرم است.
وی افزود: این آمار زنگ خطری است برای مسئولین و اداره کنندگان جامعه چراکه باید به فکر افزایش بیمارستان ها باشند.
جعفرمیر ، مصرف لبنیات ، بویژه شیر و سایر محصولات لبنی غنی شده با ویتامین "دی" را در بالابردن سیستم ایمنی بدن بسیار موثر دانست .
مدیر عامل شرکت پگاه تهران با اشاره به این که بیشتر درآمد این شرکت از محل صادرات است گفت: نزدیک به 70 درصد محصولات مان با قیمت نعزیراتی تولید می شود و در راستای مسئولیت اجتماعی و رعایت حال مصرف کنندگان کم درآمد بخش قابل توجهی از محصولاتمان را با حاشیه سود ناچیز عرضه می کنیم.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص توقف عرضه شیر در مدارس گفت: متاسفانه دولت برای تامین شیر مدارس بودجه ندارد ولی ما این آمادگی را داریم تا با حاشیه سود یک تا دو درصد تامین شیر مدارس را بر عهده بگیریم.
جعفر میر همچنین در پاسخ به سوال دیگری در باره محدودیت های موجود در تامین مواد اولیه بواسطه تحریم ها توضیح داد: با توجه به این که تحریم ها دامن کشور را گرفته طبیعتا ما هم در تامین برخی مواد اولیه وارداتی بویژه قطعات مصرفی دستگاه های خط تولید با مشکلاتی مواجه هستیم ، علاوه بر این که برخی ملزومات مانند بسته بندی افزایش قیمت چشمگیری داشته اند.
مدیر عامل شرکت پگاه تهران درباره افزایش قیمت محصولات لبنی هم گفت: افزایش قیمت محصولات لبنی تابع قیمت شیری است که از دامدار خریداری می کنیم ، دامدار نیز با عدم ثبات در قیمت نهاده ها و خوراک دام روبروست از این رو علیرغم این که قیمت خرید شیر از سوی دولت قیمت گذاری می شود ولی با این حال نرخ تعیین شده به ندرت رعایت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار