معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

مسیر پژوهش در دستگاه اجرایی استان با تفاهم استانداری البرز و دانشگاه تهران، در حال ریل گذاری است

کرج (پانا)- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه برای کاربردی کردن تحقیقات در محیط زیست و حل مشکلات و چالش ها و همچنین در حوزه حمل و نقل و راهداری باید رویکردها تغییر کند، گفت به این منظور برنامه تعامل با پژوهشکده های فنی دانشگاه تهران و پردیس منابع طبیعی تهران مستقر در کرج در دستور کار استانداری البرز قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مسیر پژوهش در دستگاه اجرایی استان با تفاهم استانداری البرز و دانشگاه تهران، در حال ریل گذاری است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، علی درویش پور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با بیان این مطلب اظهار کرد: مسئولان کشور بر اجرایی کردن تحقیقات انجام شده در زمینه های مختلف تاکید دارند، در این راستا تحقیقات علمی در زمینه محیط زیست، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای باید از قفسه ها و کتابخانه های مراکز علمی و دانشگاهی بیرون کشیده شده و بر مدار اجرایی و عملیاتی قرار گیرند تا باری از دوش کشور برداشته شود.
وی خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی ایران در زمره کشورهای برتر دنیا از منظر تولید علم قرار دارد و این آمار نشان می دهد که کشور از لحاظ تولید علم مشکلی ندارد اما مساله مهم اجرایی و عملی کردن آنها است که در این زمینه زیاد موفق نبوده ایم.
این مسئول تشریح کرد: به همین دلیل در سیاستهای کلی کشور بر اجرایی شدن تحقیقات انجام شده در زمینه های مختلف تاکید شده است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
لازم به ذکر است در دومین جلسه پیگیری اقدامات تفاهم نامه استانداری البرز با دانشگاه تهران در حوزه پژوهش طرح های حساس و کالبدی دستگاه های مدعو بررسی و مقرر شد جهت بررسی و ارایه گزارش بصورت مستند خواسته ها و شرح خدمات به دفتر فنی استانداری البرز ارسال شود.
از جمله طرح های مهم مطرح شده بررسی کفایت عملیاتی بودن طرح های تفضیلی کرج و راهکار کاهش نیاز به مصوبات کمیسیون ماده پنج و بررسی وضعیت ساخت و سازهای شخصی در البرز و همچنین کاهش تصادفات سطح استان و برنامه جامع کاهش تصادفات در کلیه محورهای مواصلاتی به منظور بالا بردن ایمنی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار