منابع عراقی: مصطفی الکاظمی بعد از عید قربان، عازم واشنگتن است

تهران (پانا) - منابع عراقی اعلام کردند نخست وزیر این کشور به همراه هیئت همراه پس از عید قربان عازم واشنگتن خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
منابع عراقی: مصطفی الکاظمی بعد از عید قربان، عازم واشنگتن است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از پایگاه خبری الامد، محافل سیاسی عراقی فاش کردند زمان سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عاین کشور و هیئت همراه او به آمریکا پس از تعطیلات عید قربان خواهد بود؛ همچنانکه احتمال دادند این سفر در دهم ماه اوت انجام شود.

بر این اساس، این سفر برای تکمیل گفتگو‌های نخست میان عراق و آمریکا است که دور نخست آن در تاریخ ۱۱ ماه ژوئن و پس از آنکه مسأله حضور نیرو‌های آمریکایی و آینده آن‌ها در خاک عراق مورد بحث قرار گرفت، برگزار شد.

«رحیم العبودی» عضو هیئت عمومی جریان حکمت در گفتگو با جریان حکمت عراق اعلام کرد: اصلاحاتی که بر برنامه سفر‌های خارجی نخست وزیر اعمال شده، زمان‌های سفر او را به آمریکا که قرار بود در ماه ژوئیه برگزار شود، تغییر داد.

او همچنین تصریح کرد: وضعیت پادشاه عربستان، بر این زمان بندی‌ها تأثیر گذاشته و زمان دیدار‌های خارجی نخست وزیر را تغییر داده است.

این منایع همچنین اعلام کردند مذاکرات راهبردی میان عراق و آمریکا در یازدهم ماه ژوئن آغاز شد و بر حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق و آینده حضور ان‌ها متمرکز بود؛ همچنانکه جوانب اقتصادی و بهداشتی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این در حالی است که دولت‌های آمریکا و عراق پس از مذاکرات با یکدیگر، بیانیه‌ای مشترک صادر کرده بودند.

از سوی دیگر، «سعد المطلبی» عضو ائتلاف دولت قانون در عراق، امروز سه شنبه به مسأله به تعویق افتادن سفر مصطفی الکاظمی به واشنگتن پرداخت و از دولت خواست تا علت این مسأله را مشخص کند.

او گفت: علل تعویق سفر مصطفی الکاظمی به آمریکا نامشخص است و او باید بیانیه‌ای در خصوص علل تعویق مذاکرات میان واشنگتن و بغداد صادر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار