معاونت پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش کشور:

رسیدن به اهداف سند تحول یکی از تکالیف مهم وزارت آموزش و پرورش است

زاهدان (پانا) _ معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش کشور گفت باید در تبیین سند تحول از روحانیون و حوزه های علمیه استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۱۱۰۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رسیدن به اهداف سند تحول یکی از تکالیف مهم وزارت آموزش و پرورش است

علیرضا رحیمی صبح امروز در بازدید از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان، اظهار کرد: رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از مهمترین تکالیف این وزارتخانه است.

او ادامه داد: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین باید ابتدا مبانی سند تحول را مورد مطالعه قرار دهیم.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تبعیین مبانی سند تحول بنیادین، بیان کرد: باید سند تحول را ابتدا از مبانی نظری آن دنبال کنیم و پس از آن به خود سند برسیم.

او افزود: باید در تبیین سند تحول از روحانیون و حوزه‌های علمیه استفاده کنیم زیرا مبانی آن آموزش های دینی ما است.

رحیمی تصریح کرد: یکی از دستگاه هایی که آموزش و پرورش باید از ظرفیت های آن استفاده کند حوزه های علمیه است زیرا حوزه های علمیه می‌توانند در نظریه پردازی ها و متناسب سازی آموزه های دینی با نیازهای روز دانش آموزان بسیار اساسی و مهم باشند.

او ادامه داد: همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بایستی دو سویه باشند زیرا بنا بر سرمایه‌گذاری انسانی در آن است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا مبلغان مناسبتی در مدارس مکمل و ادامه دهنده آموزش های صورت گرفته شده در مدارس باشند.

او ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بایستی بیانیه گام دوم انقلاب را در مدارس با کمک دانش آموزان تبیین کنند و به صورت تعاملی بایستی به آن پرداخته شود.

رحیمی ضمن تاکید بر حضور مسئولین شهرستانی جهت اقامه نماز جماعت در مدارس ابراز کرد: حضور بیشتر مسئولین در مدارس باعث تاثیرگذاری و تشویق دانش آموزان به بحث نماز و اهمیت دادن به مسائل دینی می ‌شود.

او ادامه داد: تبلیغ مبلغین حوزه های علمیه باید بیشتر در میان همکاران آموزشی صورت گیرد تا معلمان ما با حضور مستمر در مدارس بتوانند بهترین تبلیغ را در آموزش ها داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار