تهیه طرح قانون جامع احزاب در مجلس

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تهیه طرح قانون جامع احزاب خبر داد و گفت این طرح با توجه به اینکه موضوع اصلاح فعالیت‌های حزبی در دستور کار کمیسیون است، توسط تعدادی از نمایندگان تهیه شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تهیه طرح قانون جامع احزاب در مجلس

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدحسن آصفری با بیان اینکه اصلاح قانون احزاب از اولویت‌های کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها است، گفت: «کمیسیون شوراها بر این اساس دو نفر از اعضای این کمیسیون را برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب مشخص و به صحن معرفی خواهد کرد.»

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان طرحی برای تصویب قانون جامع احزاب تهیه کردند، افزود: «این طرح هنوز در دستور کار کمیسیون قرار نگرفته است لذا امیدواریم پیش از آن لایحه دولت به کمیسیون برسد. داشتن قانون جامع احزاب برای رفع خلاءهای فعالیت‌های حزبی ضروری است.»

وی تصریح کرد: «متاسفانه فعالیت احزاب و نظارت بر فعالیت‌های حزبی نیازمند اصلاحاتی است. احزاب از جایگاه حقوقی مشخص و تاثیرگذار برخوردار نیستند. بنابراین قانون جامع احزاب باید تعیین تکلیف شود تا فعالیت حزبی در کشور به یک سامانی برسد.»

آصفری یادآور شد: «نقش احزاب در انتخابات نیز باید مشخص شود، احزاب باید از امنیت لازم برخوردار باشند تا بتوانند از افراد و فعالیت‌های سیاسی مورد نظر خود حمایت کنند. در صورت تقویت گروه‌های حزبی میزان پاسخگویی مسئولان به مردم نیز افزایش پیدا می‌کند.»

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: «رکن اساسی دموکراسی، تحزب است و توسعه در کشور بدون تحزب، امری محال است. حزبی که تولید نیروی انسانی و تولید برنامه نداشته باشد هم حزب نیست بنابراین برای تقویت احزاب و تعریف جایگاه و وظایف آنها تصویب قانون جامع ضروری است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار