تولید محتوای الکترونیکی در پیام رسان های شاد و ایتا جهت استفاده دانش آموزان

اردبیل (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از تولید محتوای الکترونیکی جهت استفاده دانش آموزان در پیام رسان های ایتا و شاد در این استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تولید محتوای الکترونیکی در پیام رسان های شاد و ایتا جهت استفاده دانش آموزان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل ، سید غلامحسن خلیلی موسوی، ضمن اشاره به ایجاد پیام رسان شاد در فضای مجازی توسط وزارت آموزش و پرورش و بارگذاری اخبار، محتوای آموزشی و پرورشی در این فضا در دوران شیوع بیماری کرونا، گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی استان نیز با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تعلیم و تربیت، ایجاد زمینه مناسب جهت تولید محتوای الکترونیکی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و... مطابق الگوی وزارتی اقدام به تولید محتواهای الکترونیکی در سطوح مختلف منطقه/ ناحیه و استان کرده است.

او با بیان اینکه در سند تحول بنیادین نظام آموزش ‌و پرورش و همچنین برنامه درسی ملی به تولید محتوای چندرسانه‌ای متناسب با نیاز دانش‌آموزان و معلمان و استفاده هوشمندانه از آن توجه ویژه شده است، اظهار کرد: رویکردهای جدید آموزشی ـ پرورشی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولید مواد و رسانه‌های یادگیری، زمینه‌سازی برای مشارکت فعال مناطق، معلمان و مربیان در تولید، تکمیل و غنی‌سازی منابع و... از جمله سیاست‌های این معاونت در دوران درگیری کشور با بیماری کروناست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از رویکرد جدید اداره قرآن، عترت و نماز در تولید محتوای آموزش موسیقی در قرآن به دانش آموزان و فرهنگیان در فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار این سلسله مباحث ارزشمند با استفاده از ظرفیت نیروهای تخصصی آموزش و پرورش تولید و در اختیار خانواده ها قرار می گیرد، همچنین مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان به صورت غیر حضوری و با بارگذاری آثار برگزیدگان منتخب ناحیه / منطقه به تعداد بالغ بر 600 اثر در فضای پیام رسان ایتا اجرا و نسبت به داوری آثار مربوط اقدام می شود.

خلیلی موسوی این امر را در راستای توانمندسازی مدارس و مدیران مربوط جهت ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب عنوان کرده و ابراز کرد: مجموعه معاونت پرورشی با تلاش کامل نسبت به غنی سازی فضای مدرسه مجازی شاد اقدام خواهد کرد.

کلیه مراحل مربوط به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان نیز به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار